Orange România a lansat soluţia comercială de comunicare BlackBerry destinată companiilor mari ce deţin un server de e-mail propriu. Astfel, prin noul serviciu, angajaţii mobili vor avea posibilitatea să comunice în condiţii de securitate prin e-mail cu clienţii companiei, cu colegii de servici sau partenerii de afaceri. Tehnologia BlackBerry, furnizată de compania canadiană Research in Motion, permite recepţionarea automată de mesaje e-mail şi date pe terminalul mobil fără o conectare prealabilă a utilizatorului la serverul de e-mail, mesajul fiind direcţionat automat către utilizator. Mesajele primite sau transmise pot avea şi fişiere ataşate. De asemenea, prin sincronizarea terminalului mobil cu Outlook, utilizatorii îşi pot stabili întîlniri sau pot accesa informaţii privind clienţii firmei, ofertele de preţ, stocurile disponibile, rapoartele de vînzări sau pot naviga pe internet. În acest moment, sînt disponobile două terminale: BlackBerry 7290 Wireless Handheld şi Siemens SK 65. Abonamentul la acest serviciu permite trafic e-mail nelimitat şi poate fi activat pe aceeaşi cartelă SIM cu serviciul de voce. Utilizatorii individuali şi companiile mici au la dispozitie soluţia BlackBerry pentru zece conturi de e-mail, fără a fi necesară instalarea unui software de server. Richard Moat, Director Executiv Orange România declară: "Cu BlackBerry, Orange îşi ţine promisiunea de a oferi mobilitate deplină clienţilor oricînd doresc şi oriunde s-ar afla, în ţară sau în străinătate, în tările unde Orange are încheiate acorduri de GPRS roaming. În momentul de faţă BlackBerry funcţionează prin tehnologia GPRS, iar de la inceputul anului viitor, Orange va folosi viteza mult mai mare de transmisie permisă prin tehnologia EDGE, aceasta urmînd să crească în viitor prin tehnologia 3G".
"Orange" a lansat serviciul "BlackBerry"
D.R.
Ziarul BURSA #Companii #Telecomunicaţii / 4 octombrie 2005