Cumpărătorii plătesc în medie între 0,41-0,43 lei pentru un ou, cu circa 10 bani mai mult pe bucată faţă de preţul cu care vând producătorii, care comercializează ouăle cu circa 0,32 de lei, potrivit datelor furnizate de crescătorii de păsări şi de reprezentanţii retailerilor. Astfel, cumpărătorii plătesc cu peste 30% mai mult pentru ouăle de Paşte, alegând să cumpere din marile reţele comerciale.
"La poarta fermei, în prezent, ouăle de calitatea întâi se vând cu 0,27 lei, fără TVA, şi nu sunt perspective să se mai scumpească până la perioada sărbătorilor de Paşte", a declarat pentru NewsIn, preşedintele Uniunii Crescătorilor de Păsări din România (UCPR), Ilie Van.
Potrivit reprezentanţilor Carrefour România, în unităţile retailerului, preţul unui ou este de 0,43 lei, la gama cea mai ieftină comercializată de hipermarket.
Ilie Van a explicat că producătorii autohtoni de ouă întâmpină dificultăţi în relaţia cu marile magazine legate de taxele mari practicate de acestea, precum şi de întârzierea achitării facturilor către producători.