Procter & Gamble (P&G), cea mai mare companie de produse destinate consumului, la nivel global, a avut cea mai puternică scădere din ultimii doi ani după ce şi-a redus prognoza de venituri, fiind afectată de reglementările din Venezuela şi de vânzări încete din unele pieţe dezvoltate, relatează Bloomberg.
Acţiunile P&G s-au depreciat cu 3,6% la 64,48 dolari, ieri, la ora închiderii bursei din New York, cel mai mare declin înregistrat din august 2009. Acţiunile au scăzut, per total, anul acesta, cu 3,3%.
Compania cu sediul în Cincinnati şi-a redus prognoza de profit anual, excluzând unii itemi până la 3,88 dolari/acţiune, faţă de prognoza precedentă de maximum 4,03 dolari. Analiştii preconizaseră, într-o estimare medie a Bloomberg, 3,99 dolari.
Oficialii P&G, în cadrul unei conferinţe de vineri, au declarat că noile reglementări din Venezuela, unde vânzările însumează mai bine de 1 miliard de dolari, au forţat reducerea de preţuri cu până la 25%. Companiile de consum americane, printre care P&G, Colgate-Palmolive şi Johnson & Johnson au fost nevoie să reducă preţurile la unele produse, precum pasta de dinţi, hârtia de toaletă sau înălbitor după ce preşedintele venezuelean, Hugo Chavez, a fixat plafonuri de preţuri pentru a reduce inflaţia. Veniturile din Venezuela ale P&G au reprezentat 1,2% din totalul vânzărilor de 82,6 miliarde de dolari de anul trecut.
Directorul financiar, Jon Moeller, a declarat că comenzile de vânzări pe pieţe dezvoltate au scăzut uşor, în al treilea trimestru fiscal, "reflectând condiţii economice slabe". Volumul de vânzări nord-americane a rămas neschimbat în ultimele trei luni, în timp ce Europa scăzuse cu aproximativ jumătate de procent faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.