- Primul proiect de sinergie cu Petrol Ofisi va propulsa OMV printre cei mai mari producători de lubrifianţi din Europa Centrală
- Până în 2011, OMV doreşte să extindă producţia lubrifianţilor la peste 100.000 de tone pe an
- Prin OMV BIXXOL, OMV lansează un nou brand-umbrelă în domeniul uleiurilor de motor premium pentru autoturisme
- OMV BIXXOL oferă protecţia ideală pentru cea mai modernă tehnologie auto şi reduce consumul de combustibil şi emisiile de gaze (CO2) cu până la 7%.
OMV, grupul lider in industria de petrol şi gaze din Europa Centrală, intenţionează să îşi consolideze poziţia pe piaţa lubrifianţilor şi să devină unul dintre primii trei mari furnizori din Europa Centrală. Prin unităţile de producţie ale Petrol Ofisi precum şi prin extinderea capacităţilor de producţie proprii, OMV intenţionează să îşi tripleze volumul vânzărilor de lubrifianţi, până la 100.000 tone pe an până în 2011. Petrol Ofisi, un joint-venture al OMV şi Dogan Holding deţine în prezent o capacitate de producţie de aproximativ 170.000 de tone (anual).
Un element important al strategiei în domeniul lubrifianţilor este introducerea noului brand umbrelă OMV BIXXOL - o nouă generaţie de uleiuri de motor premium pentru autoturisme şi motociclete. Gama de produse include de la uleiuri sintetice lichide fluide cu un grad de vâscozitate de SAE 0W/5W-30, menite să reducă consumul de carburant, până la uleiuri cu SAE 10W-60 pentru cele mai înalte capacităţi tehnice, folosite în timpul curselor.
Uleiurile premium OMV BIXXOL vor fi produse exclusiv în Viena. În următorii doi ani, aproximativ 5 milioane de euro vor fi investiţi în unitatea de producţie iar capacitatea totală de producţie de lubrifianţi va creşte de la 36.000 de tone cât este în prezent, la 45.000 de tone pe an. OMV va furniza OMV BIXXOL din Viena în pieţele sale cheie din Europa Centrală şi în alte ţări din Orientul Apropiat şi Îndepărtat.
Al doilea pilon din strategia de dezvoltare a sectorului de lubrifianţi este Petrol Ofisi. Cele două unităţi de producţie din Derinèe şi Aliağa vor produce uleiuri minerale pentru piaţa est-europeană. Volumul de producţie estimat pentru aceste două unităţi de producţie este de aproximativ 55.000 de tone.
Noua "axă strategică de lubrifianţi" Austria-Turcia reprezintă cea mai bună soluţie pentru cele trei unităţi de producţie în privinţa logisticii şi a gamei de produse, şi este menită să creeze sinergii. Gerhard Roiss, director general executiv adjunct al OMV, a declarat: "Suntem pe primul loc în sectorul de rafinare şi distribuţie carburanţi din Europa Centrală şi acum ne străduim să ajungem pe un loc fruntaş în sectorul de lubrifianţi. Componentele principale ale strategiei noastre din sectorul de lubrifianţi sunt în primul rând, primul nostru proiect de sinergie cu Petrol Ofisi şi în al doilea rând, noul nostru brand umbrelă OMV BIXXOL pentru autoturisme şi motociclete. Cu OMV BIXXOL, putem acum să ne consolidăm poziţia în sectorul premium, în privinţa lubrifianţilor".
OMV consideră ca există potenţial de dezvoltare în sectorului de lubrifianţi în Europa Centrală şi de Sud. Până în 2011, OMV are ca obiectiv o creştere a volumului de vânzări, pe fondul datorită creşterii numărului de autoturisme din această regiune şi a unor activităţi de marketing intensive.
OMV BIXXOL: Reducerea consumului de combustibil cu până la 7%
Cu OMV BIXXOL, OMV a îmbunătăţit toate formulele uleiurilor sale de motor pentru autoturisme şi motociclete conform ultimelor descoperiri tehnologice. Uleiul pentru autoturisme OMV BIXXOL îndeplineşte cele mai înalte cerinţe ale tehnologiei auto de ultimă generaţie.
Datorită selecţiei de uleiuri de bază şi noilor aditivi îmbunătăţiţi, acum pot fi atinse intervale mai lungi între două schimburi de ulei - până la 50.000 km. În acelaşi timp, filtrele de particule şi catalizatorii sunt păstrate şi durata lor de viaţă este mai mare.
Noile uleiuri pentru autoturisme de la OMV sunt caracterizate prin excelenta lor capacitate de lubricare şi o calitate neegalată. Motorul este complet protejat în cel mai bun mod posibil iar fricţiunea este redusă. Aceasta poate reduce consumul de carburant cu până la 7% iar emisiile poluante (CO2) pot fi reduse în aceeaşi măsură, protejând mediul înconjurător.
Mai mult, consumul redus de carburanţi, durata mai mare de viaţă a componentelor cum ar fi filtrele şi catalizatoarele şi intervalele lungi de schimbare a uleiului sporesc raportul cost- eficienta pentru consumator.
Din 15 februarie 2007: OMV BIXXOL la toate staţiile de distribuţie carburanţi OMV din Europa Centrală
Începând cu această dată, noul brand va înlocui toate tipurile de ulei pentru autoturisme şi motociclete. Distribuţia se va face prin unităţile de service autorizate, intermediari şi in peste 2000 staţii de distribuţie carburanţi OMV şi staţiile selectate Petrom din România.
La staţiile de distribuţie carburanţi, OMV BIXXOL va fi disponibil în noile sticle de 1 litru pentru realimentare în intervalele dintre schimburile de ulei - la toate nivelele de calitate inclusiv produse speciale, personalizate pentru anumite modele de maşină.
Utilizare simplă şi orientare rapidă
Noua sticlă de 1 litru OMV BIXXOL este are un design atractiv pentru consumator. Eticheta ajută la o identificare rapidă - aprobarea producătorului, compatibilitatea carburantului şi gradul de vâscozitate pot fi identificate cu usurinta. În plus, testele efectuate cu o categorie largă de consumatori au ajutat la dezvoltarea unei design care garantează o manipulare uşoară la realimentarea cu ulei a motorului.
Gama de produse OMV BIXXOL
OMV BIXXOL cuprinde întreaga gamă de uleiuri pentru autoturisme şi motociclete - de la produse universale cu diferite grade de vâscozitate până la produse speciale aprobate de toţi producătorii consacraţi de autoturisme.
"OMV BIXXOL Premium" este un ulei de motor sintetic, de cea mai bună calitate; uleiurile "OMV BIXXOL Special" sunt concepute conform cerinţelor specifice ale producătorilor; "OMV BIXXOL Extra" şi "OMV BIXXOL Economic", create pentru modele mai vechi de automobile cu cerinţe standard, întregesc oferta. Motocicliştii pot folosi "OMV BIXXOL Motorbike".
Totul dintr-o singură sursă
Cu OMV BIXXOL, Grupul confirmă poziţia de lider în domeniul produselor premium pentru automobile. Dezvoltarea de produse proprii ale grupului şi producţia asigură un nivel ridicat de calitate universal.
Gerhard Roiss: "OMV le oferă consumatorilor cea mai bună calitate dintr-o singură sursă - de la carburanţi la uleiuri de motor şi până la servicii de primă clasă. Noi nu acţionăm ca şi "rebrander" sau intermediar. Acest aspect ne diferenţiază faţă de ceilalţi furnizori".
Pentru OMV BIXXOL, grupul a dezvoltat un nou pachet de servicii destinate consumatorilor. Acesta include sfaturi la întrebările despre raportul calitate-preţ şi mediu, asigurarea calităţii, utilizarea optimă a energiei, activităţile de marketing şi programele de training.
OMV Aktiengesellschaft
Cu vânzări de 15.6 miliarde de Euro la nivelul grupului şi 5.226 de angajaţi în 2005, precum şi cu o capitalizare de piaţă de aproximativ 12 miliarde euro, OMV Aktiengesellschaft este cea mai mare companie industrială listată la bursa din Austria. În calitate de lider pe piaţa de petrol şi gaze naturale din Europa Centrală, OMV activează în 13 ţări în domeniul Rafinare & Marketing (R&M). În domeniul Explorare & Producţie (E&P), OMV activează în 19 ţări pe cinci continente. În segmentul de gaze naturale, OMV dispune de facilităţi de depozitare şi de o reţea de conducte de 2.000 km şi transportă anual 45 miliarde m³ în ţări precum Germania sau Italia. OMV deţine participaţii la fabrici de produse chimice şi petrochimice: o participaţie de 50% la AMI Agrolinz International GmbH şi 35% la Borealis A/S, unul dintre cei mai mari producători mondiali de polielofină. Alte proprietăţi importante: 51% la Petrom SA, 50% la Econgas GmbH., 45% la Consorţiul de rafinării BAYERNOIL, precum şi 10% din compania ungară MOL.
Prin achiziţia pachetului majoritar al acţiunilor Petrom din România, OMV a devenit cel mai mare grup de petrol şi gaze din Europa Centrală, cu rezerve de ţiţei şi gaze de aproximativ 1,4 miliarde bep, o producţie zilnică de circa 320.000 bep şi o capacitate anuală de rafinare de 26,4 milioane tone. OMV dispune în prezent de peste 2.509 de staţii de distribuţie carburanţi în 13 ţări. Cota de piaţă a grupului în segmentul de Rafinare şi Marketing (comercializare) în regiunea Dunării este în prezent de 20%.
OMV şi-a consolidat poziţia de lider în zona de dezvoltare europeană, prin achiziţia a 34% din Petrol Ofisi, compania lider în sectorul de retail şi comercial din Turcia.
În iunie 2006, OMV a înfiinţat OMV Future Energy Fund, o subsidiară deţinută în totalitate, pentru a dezvolta proiecte de energie regenerabilă. Peste 100 milioane de euro sunt disponibili pentru a demara transformarea de la un group de petrol şi gaze către un grup energetic al cărui portofoliu să cuprindă şi energie regenerabilă.
OMV: Responsabilitate Socială Corporativă (CSR)
OMV este o companie dedicată în mod activ valorilor înscrise în Codul său de Conduită. Acestea includ un puternic simţ al responsabilităţii în raport cu mediul social şi natural, în regiunile cu o slabă dezvoltare economică. OMV depune eforturi susţinute pentru a remedia problemele economice, de mediu şi sociale legate de operaţiunile sale. Activităţile sale de responsabilitate socială se regăsesc în rapoarte bianuale realizate în concordanţă cu directivele Global Reporting Initiative.