Grupul MOL a obţinut, la nivel global, o creştere de 10% a rezultatului operaţional, până la 2,69 miliarde dolari, pe fondul unui preţ mai mare al ţiţeiului şi gazelor naturale. Vânzările retail de carburant din România s-au menţinut la nivelul înregistrat în 2017, potrivit companiei, citată de news.ro.
Reprezentanţii societăţii au transmis: "Rezultatul operaţional (Clean CCS EBITDA) a crescut cu 16% în ultimul trimestru, comparativ cu ultimul trimestru din 2017, generând o valoare EBITDA de 2,69 miliarde dolari pentru anul 2018. Aceasta reprezintă o creştere de 10% faţă de 2017 şi este semnificativ mai mare comparativ cu ţinta stabilită".
MOL a continuat să genereze un flux de numerar puternic, de 1,4 miliarde dolari, segmentul Upstream aducând aproape 70% din această sumă. Rezultatul EBITDA al segmentului Upstream a avut cea mai mare contribuţie în cadrul grupului în 2018, de 1,269 miliarde dolari, potrivit companiei.
"Aceasta reprezintă o creştere de 49%, pe fondul unui preţ mai mare la ţiţei şi gaze naturale şi a contribuţiei barililor cu marjă crescută rezultaţi din perimetrul Catcher din Marea Britanie. Pe măsură ce producţia în perimetrul Catcher a atins nivelul de saturaţie, producţia zilnică a portofoliului Upstream în cel de-al patrulea trimestru a fost în medie de aproximativ 115.000 bep, aducând media anuală la nivelul de 111 mii", mai precizează sursa citată.
În 2018, vânzările retail de carburant din România s-au menţinut la nivelul înregistrat în 2017. Vânzările retail de motorină au înregistrat o uşoară creştere în 2018 (de 1%) în timp ce vânzările de benzină s-au situat uşor sub nivelul anului precedent.