Compania japoneză "Panasonic" Corp. ia în considerare ieşirea din domeniul producţiei de televizoare cu plasmă, respectiv vânzarea operaţiunilor din sectorul îngrijirii sănătăţii, potrivit cotidianului Nikkei.
Chieko Gyobu, purtător de cuvânt al "Panasonic", a declarat: "Compania caută diverse strategii de creştere pentru operaţiunile TV". Acesta nu a făcut însă comentarii cu privire la segmentul aparatelor destinate îngrijirii sănătăţii.
Conform Nikkei, fondul de private equity "KKR & Co." ar putea fi interesat de achiziţia diviziei "Panasonic" de îngrijire a sănătăţii. John Sunley, purtător de cuvânt al KKR Japonia, a afirmat: "Nu comentăm pe marginea speculaţiilor".
Divizia menţionată a avut pierderi operaţionale de 8,8 miliarde yeni în exerciţiul fiscal încheiat în martie 2012, la vânzări de 133,6 miliarde yeni.
"Panasonic" - al doilea mare producător de televizoare din Japonia - reduce locuri de muncă şi vinde active în condiţiile în care estimează că va înregistra pierderi nete de 765 miliarde yeni în anul fiscal care se încheie în 31 martie, ca urmare a concurenţei cu "Apple" Inc. şi "Samsung Electronics" Co. Preşedintele societăţii, Kazuhiro Tsuga, vrea să reducă numărul diviziilor "Panasonic" la 56, de la 88, ca să concentreze activitatea în domeniile care aduc profituri importante, precum aparatele de înfrumuseţare şi maşinile de sudură.