Panasonic a desemnat, joi, uzina AVC Networks Czech de la Plzen, din Cehia, ca fiind prima fabrică Eco Ideas din Europa, anunţă un comunicat al companiei.
Din martie 1997, de când a fost produs în unitatea cehă primul televizor marca Panasonic, au fost asamblate nu mai puţin de 16 milioane de aparate.
În octombrie 2008, Panasonic a făcut publice obiectivele sale pe termen mediu şi lung din strategia sa Eco Ideas de protecţie a mediului înconjurător printre care se numărau reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 10%, adică 6.000 de tone la nivelul facilităţilor de producţie din toată Europa. La nivel global, Panasonic şi-a stabilit ca obiectiv să reducă emisiile de dioxid de carbon ale fabricilor sale cu 300.000 de tone până în martie 2010, suma fiind echivalentă cu volumul mediu de emisii produse în fiecare an, de aproximativ 50.000 de gospodării europene. Obiectivul de a reduce emisiile de dioxid de carbon cu mai mult de 10 procente de la 13.100 de tone, nivel înregistrat în martie 2008, până la 10.600 de tone în martie 2009, a fost depăşit de către uzina de televizoare de la Plzen.
Fabrica din Cehia se va alătura organizaţiilor non-guvernamentale în acţiuni de plantare a copacilor, dar şi în alte programe educaţionale adresate tinerilor care studiază în şcolile din apropierea facilităţilor de producţie Panasonic.
Cu ocazia Zilei Mondiale a Mediului, pe 5 iunie, Panasonic Corporation şi Panasonic Asia Pacific Pte Ltd. au lansat una dintre cele mai ample campanii ecologice pe care compania niponă le-a desfăşurat în ultimii ani la nivel global, care se desfăşoară în câteva ţări din Asia. Prin semnarea şi publicarea, în Singapore, a Declaraţiei Eco Ideas pentru regiunea Asia Pacific, Panasonic se angajează să reducă la minimum impactul propriilor operaţiuni asupra mediului înconjurător şi să sporească interesul pentru protejarea acestuia, în rândul consumatorilor.
Panasonic Corporation, cu sediul la Osaka, Japonia, este lider internaţional în dezvoltarea şi fabricarea de produse electronice pentru o gamă variată de clienti, afaceri şi cerinţe industriale. Compania ocupa locul al treilea în indexul Fortune 500 Electronics & Electrical Equipment. În România, reprezentantul Panasonic pe piaţa locală este, din anul 1996, Panasonic România.
Divizia din România a producătorului nipon a raportat, în anul fiscal 2008-2009, încheiat la 31 martie, o cifră de afaceri de 166 milioane lei, în scădere cu 85% faţa de anul anterior, dar şi cu 82% faţa de planul de afaceri estimat. În prezent, pentru Panasonic România lucrează 40 de angajaţi. Panasonic a intrat pe piaţa autohtonă în anul 1996, când a preluat societatea Electronica International.