Compania aeriană italiană "Alitalia" SpA a început, pentru a treia oară în ultimii zece ani, procedura de insolvenţă, după ce angajaţii au respins planul de recapitalizare de două miliarde de euro (2,2 miliarde de dolari), care prevedea o reducere a salariilor de 8% pentru personalul de zbor, precum şi eliminarea a 1.700 de posturi în cazul personalului de la sol, transmite Bloomberg.
Acţionarii "Alitalia" au votat în unanimitate plasarea sub administrare specială, a anunţat, ieri, compania aeriană italiană. Conform legislaţiei italiene, Guvernul va trebui să furnizeze fonduri pentru menţinerea operaţiunilor şi va numi supervizori care să redreseze compania sau să ceară lichidarea ei, conform Agerpres.
Administratorii vor prelua afacerea şi vor prezenta o nouă strategie, care ar putea include vânzarea de active, reducerea operaţiunilor şi a locurilor de muncă. Strategia ar umări să facă viabilă compania în următorii doi ani.
"Alitalia", care are 12.500 de angajaţi, nu a mai înregistrat profit după 2002. Compania a fost privatizată în 2008, după un sprijin financiar generos din partea statului, iar din 2014 compania aeriană "Etihad" din Abu Dhabi a devenit cel mai mare acţionar, cu un pachet de 49%, fără a reuşi însă să o readucă pe profit.
Ministrul italian de Finanţe, Pier Carlo Padoan, declara, săptămâna trecută, că nu va pompa mai mulţi bani pentru majorarea capitalului "Alitalia", care este o "companie privată" şi soarta sa este "în mâinile acţionarilor şi a conducerii".
Pe de altă parte, ministrul italian al Transporturilor, Graziano Delrio, a declarat, săptămâna trecută, că "Alitalia" va fi vândută celui mai bun ofertant, iar grupul german "Lufthansa" este binevenit să înainteze o ofertă.
"Compania va fi vândută celui mai bun ofertant. Unii au crezut că va avea loc o nouă salvare publică dar vă spun în mod clar că nu va exista o astfel de intervenţie", a spus Delrio, într-un interviu acordat cotidianului La Stampa.
Întrebat despre posibilitatea ca transportatorul german "Lufthansa", cea mai mare companie aeriană europeană, să preia "Alitalia", Delrio a răspuns: "Nu există niciun obstacol, dar acţionarii vor fi cei care vor decide acest lucru". În presa italiană au apărut speculaţii privind o posibilă preluare a "Alitalia" de către "Lufthansa", chiar dacă grupul german nu şi-a exprimat public interesul.