• Afacerea şi-a dublat valoarea în ultimii doi ani, de la 1,2 milioane euro, cifra de afaceri din 2018, la 2,5 milioane euro, la sfârşitul anului trecut • Meron vizează extinderea pe plan internaţional
Meron, unul dintre brandurile din industria cafelei de specialitate din ţara noastră, previzionează pentru anul în curs o cifră de afaceri de 4 milioane euro. Obiectivul de creştere cu 60% faţă de valoarea anului 2019 se bazează pe planuri ambiţioase de extindere atât la nivel naţional, cât şi internaţional. Pe parcursul lui 2020, brandul îşi propune să deschidă opt noi locaţii în ţară - în Târgu Mureş, Cluj-Napoca, Braşov, Bistriţa, Bucureşti şi Sibiu, prima din acest an fiind la Târgu Mureş.
Afacerea şi-a dublat valoarea în ultimii doi ani, de la 1,2 milioane euro, cifră de afaceri înregistrată în 2018, la 2,5 milioane euro, la sfârşitul anului trecut, pe fondul unei strategii coerente de extindere.
În 2019, Meron a inaugurat propria prăjitorie de cafea în Cluj-Napoca, alături de alte trei Iocaţii în Oradea, Cluj-Napoca şi Zalău. Fiecare dintre aceste investiţii a fost posibilă ca răs-puns firesc la creşterea generală a pieţei cafelei de specialitate, cu 18-20% faţă de anii anteriori. Investiţia de jumătate de milion de euro în prăjitoria proprie a fost, de asemenea, un pas firesc în dezvoltarea lanţului de cafenele, subliniază un comunicat de presă.
Cu 80.000 de clienţi lunar, o echipă de aproximativ 100 de angajaţi şi potenţialul de a deschide 30 de locaţii în următorii cinci ani, Meron vizează extinderea pe plan internaţional.
Bogdan Ciocian, Founder & CEO Meron, a subliniat: "Consumatorii noştri sunt pretenţioşi, lucru care ne bucură şi ne ambiţionează, deoarece ei dictează tendinţele. Pentru noi, educaţia lor este un pilon important în strategia noastră. Dorim să aducem o schimbare de percepţie asupra rutinei în care se bea cafeaua. Ne bucurăm să vedem că misiunea pe care ne-am asumat-o acum cinci ani, aceea de a promova cafeaua de specialitate dă roade. Vom continua să investim în cafeaua de calitate procurată direct de la producători şi prăjită în prăjitoria Meron, în educaţia constantă a echipei noastre de barista şi în locaţii deschise aproape de consumatorii cafelei Meron".
În Cluj-Napoca, numărul de coffee shop-uri va ajunge, la sfârşitul anului 2020, la 10. Creşterea este sprijinită de o viziune bazată pe sustenabilitate, subliniază sursele citate.
În prezent, lanţul de coffe shop-uri Meron numără 12 locaţii, 7 în Cluj-Napoca, una în Zalău (Value Centre), una în Bucureşti (Cişmigiu), una în Satu-Mare (Shopping City), două în Oradea (Lotus Center şi Alecsandri). Valoarea unei investiţii într-o nouă locaţie se situează în jurul sumei de 100.000 de euro, ca în cazul Meron Lotus, prima cafenea deschisă în Oradea.
Conceptul Meron s-a născut în 2015, când un grup de investitori clujeni şi-a propus să aducă în România cultura cafelei de specialitate şi, odată cu aceasta, un nou tip de spaţiu pentru consum. Cu o investiţie iniţială de 90.000 euro în prima locaţie, Meron s-a dezvoltat mai departe prin francizare. În doar doi ani, afacerea însuma 4 coffee shop-uri şi se transforma într-un lanţ de cafenele, odată cu inaugurarea Meron - Platinia Shopping Center, Cluj-Napoca.
Misiunea declarată a brandului este aceea de a preţui şi promova cafeaua de specialitate, prin achiziţia direct de la fermieri cu tradiţie în cultivarea cafelei verzi, prin prăjirea ei în propria prăjitorie şi prepararea produselor pe bază de cafea la cele mai înalte stadarde, de către o echipă de barista experimentată.