Purcari Wineries Plc ("Grupul"), una din cramele de frunte din Europa Centrală şi de Est, a anunţat astăzi rezultatele financiare preliminare consolidate pentru 2020, conform unui comunicat de presă remis redacţiei. Veniturile au înregistrat o creştere cu 2%, la 203.4 milioane RON, cu EBITDA şi Profitul Net atingând 60 şi 60.4 milioane RON corespunzător. Profitul Net a crescut semnificativ, cu 49% faţă de anul trecut, fiind impulsionat inclusiv de câştigurile generate de vânzarea participaţiei în Glass Container Company (GCC) către Vetropack în Decembrie 2020.
Potrivit sursei citate, performanţa Grupului are o tendinţă accentuată de recuperare, veniturile crescând cu 7% în trimestrul 4 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, accelerând de la creşterea de 5% în trimestrul 3. Creşterea anuală a fost susţinută de rezultate foarte bune pe canalul de comerţ modern, în ţări precum România +24%, Polonia +13%, Ucraina +11%, Ţările Baltice +19%, ce au compensat evoluţiile modeste în Moldova (-38%) şi China (-44%).
Grupul a încheiat anul cu un bilanţ foarte puternic, îmbunătăţit şi de vânzarea participaţiei în GCC, precum şi de disciplină strictă implementată la nivelul costurilor şi a fluxurilor de numerar. Soldul contului de numerar a crescut la 50.7 milioane RON, în timp ce coeficientul Datoriei Nete raportat la EBITDA a scăzut la minimul istoric de 0.77.
"Sunt mândru de rezultatele demonstrate de echipă, care au lucrat non-stop în acest an, pe fundalul unor provocări operaţionale extraordinare cauzate de pandemie. Într-o industrie atât de fragmentată ca cea a vinului, orice criză oferă o multitudine de oportunităţi pentru jucătorii puternici şi bine-capitalizaţi, precum Purcari. Sunt convins că ieşim într-o poziţie mult mai puternică din această pandemie", a comentat Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries.
Puncte cheie
- România: Creştere forte în trimestrul 4 cu 20% faţă de perioada similară a anului trecut, înregistrând +24% anual. Brandul lider, Purcari, a condus creşterea cu +31%. Evoluţia puternică a canalului de comerţ modern a compensat vânzările mai modeste în HoReCa.
- Moldova: Activitatea comercială s-a îmbunătăţit semnificativ în trimestrul 4, dar vânzările rămân încă sub nivelul celor din 2019. Trimestrul 4 a fost cel mai puternic trimestru in 2020 pentru toate brandurile, reprezentând 43% pentru Bardar, 37% pentru Purcari şi 32% pentru Bostavan din vânzările întregului an ale fiecărui brand. Moldova ramâne a fi piaţa cea mai dependentă de HoReCa şi Duty-Free în universul Grupului, fiind cea mai afectată de pandemie.
- Polonia: Creştere susţinută de îmbunătăţirea mixului de produse, majorarea preţului mediu, suplimentată de listări noi de produse. Creştere puternică pe segmentul premium: +77% an la an pentru brandul Purcari, +18% pentru Bardar, deşi de la o bază de calcul mai mică.
- Asia: Vânzările din trimestrul 4 au crescut puternic in comparaţie cu trimestrele precedente, înregistrând o cădere de doar -6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Bardar a avut cea mai buna performanţă de +69% în vânzări, deşi de la o bază mai mică.
- Cehia şi Slovacia: Recuperarea a continuat, trimestrul 4 reprezentând 29% din vânzările întregului an. Rezultatele bune din campaniile cu principalii parteneri comerciali au diminuat parţial efectele pandemiei şi impactul de la restructurarea TESCO.
- Ucraina: brandul lider Purcari a crescut cu 18% atingând la nivel anual 54% din vânzările întregului Grup în această piaţă, devenind din ce în ce mai popular în rândul consumatorilor şi al formatorilor de opinie locali.
Conferinţa telefonică pentru investitori
Potrivit sursei citate, conferinţa telefonică pentru discuţii şi prezentarea rezultatelor financiare preliminare 2020 va avea loc pe 1 martie, ora 15:00 PM EET, 14:00 PM CET.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.02.2021, 14:19)
Ascultati la mine, de craciun/revelion vom savura cate un vin de la Purcari si ne vom uita fiecare in portofoliu la pozitia pe WINE acompanianta de un verde primavaratic si un castig in procente de 2 cifre
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.02.2021, 22:41)
ce vin de la Purcari vom savura!! ala' care are concentratia mai mare de chimicale
decit zeama de strugure, stii ce gust au lichidele care contin pesticide, insecticide, bentonita, acid sulfuric,
drojdie chimica, etc?? daca nu! bea un pahar de vin de la firma respectiva