Peste o mie de CFR-işti vor protesta vineri, 22 aprilie, între orele 10:00 - 13:00, în parcul din faţa Ministerului Transporturilor, din Piaţa Gării de Nord din Bucureşti, potrivit unui comunicat CFR remis redacţiei.
În ajunul Zilei Feroviarului, Alianţa Naţională Sindicală Feroviară (ANSF) sprijinită în organizarea acestei acţiuni sindicale de Confederaţia Sindicală Naţională MERIDIAN, Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, Federaţia Naţională Sindicală din Infrastructura Feroviară şi Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR organizează un miting de protest în cadrul căruia organizaţiile lucrătorilor feroviari intenţionază să atragă atenţia asupra următoarelor aspecte care afectează funcţionarea sistemului de transport feroviar din România:
1. "Strategiile" implementate până la această data în Unităţile Feroviare de Stat, conduc la falimentarea sistemului feroviar, pentru că nu răspund provocărilor cu care se confruntă transportul de călători şi de marfă, fiind în contradicţie cu ceea ce se întâmplă în acest sector, în alte State Membre ale Uniunii Europene. Incompetenţa şi jaful de la Calea Ferată nu mai pot fi tolerate !
2. Lipsa investiţiilor în Infrastructura Feroviară de Stat (CNCF-CFR SA), precum şi a achiziţiilor de material rulant nou (automotoare, rame electrice şi vagoane noi pentru SNTFC "CFR Călători" SA), a condus la scăderea continuă a vitezei comerciale a trenurilor de călători şi de marfă, îndepărtând călătorii şi companiile de transportul feroviar. Se aşteaptă astfel, ca şi în următorii ani, reţeaua feroviară din România să se reducă şi mai mult, iar prin efectele "Masterplanului", alte linii feroviare vor ajunge pe mâna mafiei fierului vechi. Prin Cadrul Financiar al UE 2007-2013, România a avut alocate, miliarde de euro pentru Programul Operaţional Transporturi, dar datorită incompetenţei, indiferenţei şi lăcomiei, banii europeni nu au fost utilizaţi pentru modernizarea infrastructurii şi materialului rulant. Investiţiile publice în infrastructura feroviară sunt o condiţie sine qua non pentru dezvoltrea unui sistem de transport feroviar accesibil, sigur, confortabil şi mai puţin poluant!
3. Se tergiversează aprobarea Legii privind Statutul Personalului Feroviar, iar revizuirea legislaţiei privind salarizarea lucrătorilor din sistemul feroviar, este amânată continuu datorită dezinteresului guvernanţilor. La fel se întâmplă şi cu legislaţia specifică feroviarilor privind sistemul de pensii, asistenţa socială, juridică şi medicală;
4. Salariile angajaţilor din Unităţile Feroviare de Stat (SNTFC "CFR Călători" SA şi CN "CFR" SA) se plătesc cu întârziere deoarece: încheierea Contractelor de Prestări Servicii ale operatorilor de transport feroviar de călători se face cu întărziere, iar BVC-urile (bugetele de venituri şi cheltuieli) anuale ale unităţilor feroviare de Stat, aprobate prin Hotărâri ale Guvernului României, apar cu întârziere.
5. Perioada promisiunilor electorale populiste se va termina după alegerile locale şi parlamentare din acest an, se va strânge cureaua, iar diminuarea aberantă a Reţelei Feroviare din România ca urmare a politicilor de reducere a cheltuielilor Unităţilor Feroviare de Stat, poate conduce la reducerea numărului de trenuri de călători şi/sau marfă, având ca o consecinţă aproape sigură noi disponibilizări/concedieri la Calea Ferată;
6. Spitalele CFR şi alte active din patrimoniul sistemului feroviar sunt înstrăinate sub diverse forme şi din varii motive aşa zis economice;
7. Fără să existe o justificare economică, reparatorii de locomotive, automotoare şi rame electrice sunt separaţi de mecanicii de locomotivă şi automotor de la SNTFC "Călători" SA, ceea ce permite să existe două conduceri care-şi pasează responsabilităţile în timp ce locomotivele, automotoarele şi ramele SNTFC"Călători" SA se distrug pe zi ce trece;
8. Politizarea funcţiilor de conducere de la calea ferată, conduce la situaţii în care funcţiile din sistem nu sunt atribuite pe criterii strict profesionale. Promovarea transportului rutier şi implicit subminarea transportului feroviar nu trebuie făcută de directorii şi angajaţii politici din Unităţile Feroviare de Stat !
9. Condiţiile rudimentare de muncă şi de odihnă la cap de secţie, degradarea în continuare a condiţiilor de muncă şi degradarea condiţiilor de odihnă în dormitoarele existente. Programul de muncă şi condiţiile de muncă ale ceferiştilor trebuie îmbunătăţite dacă se doreşte un transport civilizat şi în siguranţă !
10. Conducerile Unităţilor Feroviare de Stat şi în special, conducerea SNTFC "CFR Călători" SA a introdus în ultimii ani un regim "poliţienesc", iar ceferiştii sunt trataţi cu dispreţ şi sancţionaţi de multe ori fără un motiv real şi cu exces de zel.