Consumul de vin la nivel naţional din perioada Sărbătorilor Pascale a fost cu 10% mai mic faţă de anii anteriori, estimează Petre Călin Mocanu, directorul executiv al Organizaţiei Naţionale Interprofesionale Vitivinicole (ONIV). "În această perioadă consumul de vin (n.r. fiscalizat) produs la noi în ţară a fost minimal, iar unul dintre motive este reprezentat de importurile intracomunitare, care reduc cota de piaţă a producătorilor autohtoni", ne-a explicat domnia sa.
Nici directorul general al Patronatului Naţional al Viei şi Vinului, Ovidiu Gheorghe, nu s-a arătat foarte optimist în ceea ce priveşte vânzările din această perioadă, domnia sa precizând, totuşi, că acestea au fost influenţate de producţia mare de vin din sezonul 2013-2014. Domnia sa ne-a precizat: "Vânzările de vin din luna Sărbătorilor de Paşti pot fi de trei - patru ori mai mari decât într-o lună obişnuită. În acelaşi timp, producţia de vin a fost cu 30% mai mare în 2013. Acest lucru creează o cantitate mai mare de vin pentru autoconsum, ceea ce poate duce la o cerere mai scăzută pentru vinul comercializat".
Ovidiu Gheorghe a mai adăugat: "Estimez că, în prezent, piaţa vinului din ţara noastră se ridică la circa 300 de milioane de euro, fără importuri. Anterior crizei, valoarea vinului produs la noi se ridica la circa 500 de milioane de euro. De asemenea, trebuie să punctez că din valoarea producţiei naţionale de vin doar 60% reprezintă piaţa fiscalizată".
• Domeniile Ostrov au vândut cu 20% mai mult vin, în acest an, de Paşte
Producătorul de vinuri Domeniile Ostrov şi-a crescut vânzările în preajma Sărbătorilor Pascale cu 20 de procente faţă de perioada similară a anului trecut şi în medie cu 30 de procente comparativ cu o lună normală, potrivit companiei.
"În general, sărbătorile vin cu o creştere a vânzărilor faţă de restul anului. Fie că vorbim de Paşte sau Crăciun, vinul nu lipseşte de pe masa românilor", a precizat Oana Belu, acţionar Domeniile Ostrov. Sectorul de retail reprezintă 90% din totalul vânzărilor companiei în această perioadă, iar vinurile albe au rămas în topul preferinţelor românilor, susţine oficialii acesteia.
Oana Belu a explicat: "Ponderea mare a sectorului de retail în totalul vânzărilor nu este o surpriză, în condiţiile în care Paştele este o sărbătoare petrecută acasă, în familie, şi foarte puţini sunt cei care merg în restaurante. Chiar dacă vinurile albe rămân preferatele consumatorilor, observăm că vinurile roşii au câştigat teren în ultimii ani. În ceea ce ne priveşte pe noi, anul acesta, de Paşte, spre deosebire de perioada similară a anului trecut, am înregistrat o creştere cu 10 procente a cererii pentru vinurile roşii".
Acţionarul Domeniilor Ostrov a preconizează că de 1 Mai producătorul de vinuri va înregistra un nou vârf în vânzări, mult mai mic, însă, decât cel din perioada Paştelui.