Grupul francez PSA "Peugeot Citroen", cel mai mare constructor auto din Franţa, va reduce la jumătate numărul modelelor produse şi va transforma automobilele DS ale Citroen într-o marcă separată, încercând astfel să revină la profit în următorii trei ani.
"Peugeot" speră să ajungă la o marjă de profit operaţional de 2% din vânzări până în anul 2018 şi ţinteşte o profitabilitate de 5% în perioada 2019-2023, după cum declară directorul executiv al companiei, Carlos Tavares, care a prezentat noua strategie a producătorului auto.
Tavares este resposabil cu reorganizarea companiei, care a acumulat pierderi nete de peste 7,5 miliarde euro în ultimii doi ani şi jumătate.
Noua strategie a companiei se bazează pe reducerea numărului de modele produse la 26, de la 45 în prezent, precum şi pe extinderea agresivă pe pieţele din afara Europei, finanţată parţial prin planul de recapitalizare în urma căruia compania va fi controlată de statul francez, "Dongfeng Motor" din China şi familia Peugeot.
"Grupul va continua să repoziţioneze cele trei mărci, clarificând gama de modele. Reducerea numărului de modele va permite companiei să acopere mai bine piaţa şi să îmbunătăţească marjele de profit prin ţintirea celor mai profitabile segmente", a anunţat "Peugeot", făcând referire la mărcile Peugeot, Citroen şi DS.
Cota de piaţă a companiei franceze s-a redus la 10,9% anul trecut, în Europa, de la 12,8% în 2007.