Piaţa bunurilor de larg consum din ţara noastră a înregistrat, în primul trimestru al acestui an, o creştere în valoare de 13% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Conform datelor oferite de un studiu publicat de GfK, cumpărăturile se află pe o curbă ascendentă: "Spre deosebire de perioadele anterioare, volumele cumpărate au reintrat pe o curbă ascendentă (+7,4%). Familiile au mers mai des la cumpărături şi au lăsat în medie sume mai mari la o vizită în magazin. Atât volumele mai mari au stat în spatele creşterii pieţei, cât şi inflaţia, care a ajuns la 3,8% (sursa: Eurostat)". Familiile cu copii sunt cele care şi-au intensificat cel mai mult cheltuielile pentru bunuri de larg consum, iar creşteri mari s-au înregistrat şi în rândul gospodăriilor din localităţile mari, cu peste 150.000 de locuitori. Din punct de vedere al regiunii, Banat-Crişana-Maramureş şi Oltenia au avut cele mai semnificative evoluţii pe parcursul primului trimestru. Formatele moderne de comerţ rămân principalul canal în ceea ce priveşte cumpărăturile pentru acasă: "În prezent, ele acoperă 62% din vânzările de bunuri de larg consum şi se situeză la acelaşi nivel ca în primul trimestru din 2017. Toate canalele de comerţ modern (hipermarketuri, supermarketuri, magazine de tip discount, magazine moderne de proximitate) au înregistrat creşteri de două cifre. Observăm însă cea mai dinamică evoluţie în zona comerţului de proximitate, acestea reuşind să atragă aproape 400.000 de noi familii cumpărătoare".
Produsele alimentare au avut creşteri peste media pieţei, datorate intensificării consumului, iar băuturile şi produsele pentru îngrijirea locuinţei au crescut într-un ritm mai lent: "Cheltuielile medii pe familie au crescut cel mai mult pentru categorii precum ouă, unt, cidru, bere cu arome sau produse de igienă orală (în special periuţe de dinţi şi apă de gură), în vreme ce au scăzut pentru produse precum suc de roşii, conservanţi alimentari sau batoane de susan".
Categoria cu cea mai accelerată creştere în primul trimestru a fost cea de îngrijire personală, clienţii cheltuind cu 17% mai mult pentru aceasta.