Publicitatea va înregistra în 2009, la nivel global, cele mai mici valori ale pieţei din ultimii opt ani, iar din 2010 televiziunile vor atrage sume record datorită reconstruirii brandurilor, potrivit specialiştilor din domeniu, citaţi de presa britanică. Unul dintre cei mai importanţi jucători ai pieţei de media buying, Group M, prevede o scădere cu 0.2% a investiţiilor în publicitate pentru anul viitor, o schimbare dramatică având în vedere predicţiile din vară, prin care se estimau creşteri de 4,5% ale pieţei pe 2009.
Una din principalele consecinţe ale crizei economice este reducerea bugetelor de marketing ale marilor corporaţii din pieţele gigant în creştere, cum ar fi India şi China, care, pentru prima oară după mult timp, vor începe să micşoreze investiţiile, nu întotdeauna strategice, în publicitate, aflate de ceva timp pe un trend ascendent, spun reprezentanţii M Group. Vremuri grele şi în Rusia, ţară în care 75% din cheltuielile din publicitate vin de la multinaţionale, unde piaţa de advertising va înregistra o scădere de 11,2%, mai spun specialiştii.
Aceeaşi scădere a investiţiilor din publicitate la nivel global este previzionată şi de compania ZenithOptimedia, respectiv tot de 0.2%, cu menţiunea că vor exista şi "câştigători" de pe urma crizei economice. "Televiziunile vor atrage sume record din bugetele alocate pentru publicitate, începând cu 2010, atâta timp cât publicitarii vor începe să inveastescă masiv în construirea brandurilor, odată cu revenirea parţială din recesiune", spun reprezentanţii ZenithOptimedia, citaţi de NewsIn.
Pe fiecare canal de comunicare în parte, cheltuielile la nivel global pentru TV vor creşte, cel mai probabil, cu doar 0.5%, anul viitor. Investiţiile în publicitatea în presă vor scădea cu 3,8%, în timp ce mediul online va atinge o creştere de 9.5%.
Reprezentanţii din Marea Britanie ai companiei de media ZenithOptimedia prevăd ca bugetele alocate reclamelor TV în perioada 2010-2011 să atingă o cotă record de 38,5% din totalul sumelor investite în publicitate.
"Televiziunile se descurcă destul de bine, chiar şi în timp de criză economică. Aşa cum s-a mai întâmplat, publicitarii vor continua să direcţioneze cea mai mare parte a bugetelor clienţilor către spoturile TV, în detrimentul altor canale de comunicare, fiind cunoscută, de altfel,
Potrivit cercetărilor anterioare, vizionarea programelor TV creşte în timpul crizelor economice, fiind una dintre activităţile de relaxare cel mai puţin costisitoare. Alte canale de comunicare care vor înregistra creşteri în perioada următoare vor fi outdoor-ul şi cinematografele.