Piaţa de ţiglă metalică s-a redus, în prima parte din 2009, cu aproximativ 30-40% faţă de aceeaşi perioadă din 2008, aceast lucru fiind întreţinut de factori ca insecuritatea financiară, blocarea creditării sau aşteptările legate de ieftinirea caselor, potrivit Armat, divizie a Arcelor Mittal.
"Situaţia economică actuală va reconfigura dimensiunile pieţei rezidenţiale din România, cu efecte dramatice asupra tuturor business-urilor care au incidenţă cu acest domeniu" a declarat directorul diviziei Armat din cadrul Arcelor Mittal Construction Romania, Alex Olteanu.
Acesta mai spune că reducerea pieţei în prima parte a anului a fost întreţinută şi de aşteptările legate de o eventuală ieftinire drastică a preţurilor la case, la materiale de construcţii sau chiar ieftinirea serviciilor.
Reprezentantul Armat susţine că în anii trecuţi, piaţa ţiglei metalice a crescut pe fondul măririi numărului de producători locali şi al importatorilor. Pentru că beneficiarii au devenit mult mai sofisticaţi, pe parcursul lui 2008, s-au generat creşteri pentru produsele cu acoperire superioară, culorile texturate-mat şi antichizate.
"Tendinţa va continua cu precădere şi în 2009, iar capacitatea Armat de adaptare la schimbările din piaţă este asigurată de capacităţile de producţie care acoperă produse de la categoria economic, până la produse premium, unicat sau inovative", subliniază Olteanu.
Reprezentanţii companiei au spus că, în 2008, piaţa de ţiglă metalică s-a ridicat la 10 milioane de mp, înregistrând o creştere cu până la 10% faţă de 2007, potrivit NewsIn.
Armat îşi propune în 2009 diversificarea pe segmente apropiate de piaţă. În 2008, Armat a înregistrat vânzări de cinci milioane de euro, cu o uşoară scădere în semestrul doi, dar cu o lună decembrie care s-a situat peste nivelul anilor precedenţi.
"Aşteptările noastre de la 2009 sunt deja ajustate la noile condiţii ale pieţei. Ne-am propus obiective realiste pentru ţigla metalică şi, în plus, pregătim câteva noi linii de sisteme şi produse care vor deschide şi alte segmente de piaţă", a mai declarat directorul Armat.
În 2008 cifra de afaceri înregistrată de ArcelorMittal Construction Romania a fost de aproximativ 24 de milioane de euro, faţă de 21 de milioane de euro în 2007. Din această sumă, Armat a realizat cinci milioane de euro, Arval - opt milioane de euro, iar Arclad - 11 milioane de euro.
Arcelor Mittal Construction România este prezent pe piaţa din ţara noastră prin trei divizii: Armat, Arclad şi Arval. Armat este dezvoltat în urma unei expertize în domeniul acoperişurilor, planşeelor şi structurilor metalice pentru case. Arclad cuprinde o serie de activităţi al căror scop este de a servi nevoile curente ale firmelor de construcţii, oferind produse din tablă cutată, panouri şi accesorii, iar Arval este specializat pe soluţii tehnice şi arhitecturale complete pentru faţade, acoperişuri şi planşee precum şi hale industriale uşoare.