Piaţa europeană a comerţului electronic este acum comparabilă ca mărime cu cea din SUA, ajungând la valoarea de peste 106 miliarde de euro, a declarat directorul Centrului European al Consumatorilor din România , Răzvan Resmeriţă, referindu-se la datele raportului "Cross-border e-Commerce in Europe".
La nivel european, 70 % din cifra de afaceri realizată prin e-commerce aparţine pieţelor din Marea Britanie, Germania şi Franţa. Există însă semnificative diferenţe în interiorul Uniunii Europene. Astfel, anul trecut, 57 % dintre locuitorii Marii Britanii au comandat prin internet bunuri pentru uz personal, iar în Franţa, 66 % dintre utilizatorii de internet au făcut cumpărături online. În Germania, 58,3% dintre persoanele care, în anul 2007, au accesat internetul au făcut cumpărături "ocazional sau frecvent, în ultimele trei luni".
În ţările nordice (Danemarca, Suedia, Norvegia, Finlanda şi Islanda), 91% dintre utilizatorii de internet au făcut, anul trecut, achiziţii online "în ultimele 6 luni".
La celălalt capăt al clasamentului se află Estonia, Cipru, Grecia, Italia şi Portugalia unde aproximativ 10 % dintre persoanele fizice au apelat la comerţul online pentru a-şi procura bunuri pentru folosinţă individuală. Pe ultimele 2 locuri din UE sunt România şi Bulgaria, cu 4 % şi, respectiv, 3 %.