Piaţa românească de leasing a avansat cu 29,7% în primele nouă luni din acest an până la 4,296 miliarde euro, comparativ cu creşterea de 42% înregistrată în ianuarie-septembrie anului trecut, mai ales ca urmare a intrării în vigoare a taxei de poluare, potrivit datelor ALB. Rezultatele din al treilea trimestru au fost influenţate de introducerea taxei de poluare, începând cu 1 iulie 2008. Aceasta a înlocuit vechea taxă de primă înmatriculare, care a funcţionat din 2007 până în primul semestru din 2008. În primele nouă luni din 2008, segmentul de autovehicule a avut o pondere de 73% din piaţa românească de leasing, cu o valoare de 3,1 miliarde euro, în timp ce segmentul imobiliar a avut o cotă de 7% şi un volum de 317,15 milioane euro. În aceeaşi perioadă, echipamentele aveau o pondere de 20% din structura pieţei de leasing, cu finanţări de 857,88 milioane euro, potrivit datelor ALB.
Piaţa auto a înregistrat un avans de numai 48% în al treilea trimestru din 2008, faţă de o creştere de 104% în trimestrul al doilea faţă de primele trei luni din acest an.
Segmentele de leasing de echipamente şi imobiliar au înregistrat o temperare puternică a avansului, la 33%, respectiv 65% în trimestrul al treilea din acest an, de la 117%, respectiv 103% în al doilea trimestru din 2008 faţă de primele trei luni ale anului. Însă efectele scăderii puternice a vânzărilor auto ar putea afecta puternic piaţa de leasing începând cu luna octombrie, potrivit unei declaraţii din 14 noiembrie a secretarului general al ALB, Adriana Ahciarliu. Societăţile din Asociaţia Societăţilor Financiare din România (ALB) reprezintă 93% din piaţa ro-mânească.