Piaţa locală de mobilier de birou, a cărei valoare a fost estimată recent la circa 80 milioane de euro, a crescut în primul semestru cu aproape 25% comparativ cu perioada similară din 2007, fiind influenţată şi de numărul mare de companii multinaţionale care şi-au extins operaţiunile în România.
Doamna Mirela Dumitru, directorul general "InnOffice", a declarat: "Piaţa locală de mobilier de birou a crescut cu circa 25% în primul semestru şi va continua să crească tot mai mult şi pe viitor. Acest lucru se va întâmpla datorită numărului mare de companii multinaţionale care au intrat în România şi au adus cu ele şi această cultură a amenajării biroului, dar şi faptului că românii petrec tot mai mult timp la birou şi conştientizează astfel importanţa unei atmosfere plăcute şi personalizate a spaţiului de muncă".
Compania "InnOffice" a înregistrat în primul semestru vânzări de circa 800.000 de euro, mai mari cu peste 50% faţă de anul trecut, iar pentru tot anul 2008 vizează depăşirea pragului de un milion de euro. Potrivit reprezentanţilor "InnOffice", 40% din vânzări sunt generate de gama de mobilier de pe segmentul intermediar (cu preţuri de la 700- 800 euro în sus), iar 60% de gama de mobilier de lux (al cărui preţ poate ajunge la 6000 euro pentru un birou managerial).
De asemenea, şi domnul Bogdan Staicu, reprezentantul "Mobexpert", este de părere că românii au devenit tot mai exigenţi şi sofisticaţi în alegerea mobilierului de birou şi că în ultimii ani a crescut cererea venită nu doar de la clienţii tradiţionali, adică marile multinaţionale, ci şi de la tot mai multe companii autohtone.
Domnia sa a declarat: "O tendinţă care se face remarcată pregnant în segmentul office este opţiunea multinaţionalelor, dar şi a firmelor româneşti, de a-şi înnoi mobilierul de birou într-o perioadă mai scurtă de timp decât în anii precedenţi. Această perioadă s-a redus de la opt - zece ani, cât era în anii 2004-2005, la şapte-opt ani în prezent şi se observă astfel o apropiere de tendinţele europene". Domnul Bogdan Staicu a subliniat că rata medie de înnoire a mobilierului de birou pe pieţele Europei occidentale este de cinci-şase ani. "Spre aceasta tindem şi în România şi cred că vom ajunge acolo prin 2011", susţine domnul Staicu.
Astfel, vânzările Mobexpert Office din segmentul de mobilier de birou high-end au crescut anul trecut cu aproximativ 15%, comparativ cu anul 2006. Pentru 2008, compania estimează că 7-10% din totalul vânzărilor diviziei office se va face pe segmentul de lux.
Potrivit domnului Staicu, o altă tendinţă apărută pe această piaţă este aceea de creştere a solicitărilor pe zona de servicii cum ar fi cel de concept (clientul beneficiază de un concept personalizat în funcţie de tipul de activitate al companiei) sau de buy-back (preluarea mobilierul vechi al clientului care decide să-şi remobileze birourile).
În 2007, aproximativ 77% din totalul vânzărilor "Mobexpert" au fost realizate pe segmentul de mobilier pentru casă şi decoraţiuni, iar 23% pe segmentul de mobilier pentru birou şi colectivităţi. Potrivit reprezentanţilor companiei, acest procent s-a păstrat şi în primele şase luni din 2008.
Piaţa de mobilier de birou din România se situează în prezent, în jurul valorii de 80 de milioane de euro, cu o rată medie anuală de creştere în ultimii ani de 5-7%, însă până în 2011, valoarea pieţei ar putea ajunge la 100 - 120 de milioane de euro. Din punctul de vedere al cifrei de afaceri, segmentul office din România reprezintă între 8% şi 10% din totalul pieţei de mobilier.