Piaţa rulourilor de gazon este estimată, în ţara noastră, la circa trei milioane de euro anual, a declarat, vineri, Ovidiu Petrache, directorul general al celui mai important producător de gazon de pe plan local, citat de Agerpres.
Potrivit domniei sale, în prezent, în România activează circa zece firme de profil: "Preţul de vânzare al gazonului din producţie în România a scăzut de peste trei ori, în ultimii şase ani, de la 6 euro/mp la 2 euro/mp şi chiar mai puţin. Unul dintre motive este acela că producţia s-a mărit, iar dirijarea preţului a fost realizată de către producători. Piaţa în sine a gazonului a crescut în România".
Potrivit reprezentantului "Rulouri de Gazon", există o diferenţă destul de mare între preţul gazonului cumpărat din România şi cel adus din import. "Gazonul de România este unul mai bun, nefiind nevoie de globalizare. Unii oameni cred că dacă gazonul este din import este şi mai bun, dar uită faptul că produsul trebuie să suporte un drum în condiţii de transport nu tocmai prielnice. În plus, costurile în cazul unui gazon din România sunt cu 30% mai mici decât în cazul unuia din import", a spus Petrache.
Compania sa comercializează gazonul în Republica Moldova, intenţionând să livreze, în curând, şi în Bulgaria.
În Europa îşi desfăşoară activitatea 1.200 de firme care produc astfel de rulouri, în timp ce în România sunt active circa 1.500 de firme de peisagistică.
"Rulouri de Gazon" are un portofoliu de peste 200 de clienţi şi un profit anual de 900.000 lei. Compania deţine trei ferme în care se cultivă gazon, pe o suprafaţă cumulată de 110 hectare: la Giurgiu, Medgidia şi Sânpetru.
Conform datelor oficiale, în 2009 societatea a vândut peste 60 de hectare de gazon, în valoare de două milioane de euro, iar previziunile pentru finalul aces-tui an arată obţinerea unui rezultat similar. Suprafeţele de gazon sunt cultivate cu seminţe importate de la două firme renumite din Statele Unite ale Americii şi Olanda.