Consiliul Concurenţei a declanşat o investigaţie pe piaţa tichetelor de masă, în urma unei plângeri primite de autoritatea de concurenţă. Consiliul Concurenţei informează printr-un comunicat că a efectuat inspecţii inopinate la sediile şi sucursalele primelor trei companii emitente de tichete de masă de pe piaţă, respectiv Edenred, Sodexo Pass şi Cheque Dejeuner. Aceste inspecţii au avut loc în cadrul investigaţiei declanşate de Consiliul Concurenţei privind o posibilă înţelegere între aceste companii în vederea eliminării de pe piaţă a celor doi concurenţi mai mici, Romticket şi Ascendi. Valoarea nominală a unui tichet de masă este aceeaşi pentru toţi beneficiarii - nouă lei -, fiind stabilită şi actualizată periodic, în baza legii, prin ordin, de către ministrul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.
În situaţia în care Consiliul Concurenţei va constata încălcarea regulilor de concurenţă, companiile implicate riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri. Cu toate acestea, companiile care cooperează cu autoritatea de concurenţă, în cadrul programului de clemenţă, pot obţine imunitate la amendă sau reduceri substanţiale ale amenzilor.
Consiliul Concurenţei reaminteşte că, din septembrie 2009, autoritatea română de concurenţă a adoptat noile instrucţiuni privind politica de clemenţă, instrucţiuni care se aplică atât înţelegerilor orizontale, cât şi restricţionărilor verticale foarte grave. Legea concurenţei nr. 21/1996 interzice orice înţelegeri exprese sau tacite între agenţii economici ori asociaţiile de agenţi economici, care au ca obiect sau au ca efect denaturarea concurenţei.