Transportatorii vor veni cu tirurile miercuri în Piaţa Victoriei pentru a protesta, între 9:00 - 15:00 din cauza abuzurilor ANAF pe tema diurnelor acestora. Practic, Fiscul a reîncadrat diurna acestora şi a început să se uite pe ultimii 5 ani. Aşa că a început să emită decizii de impunere, ceea ce n-ar fi trebuit să se întâmple. Camera Consultanţilor Fiscali a menţionat că este un abuz, funcţionarii din Ministerul Finanţelor ştiu că situaţia nu este normală, Dan Vîlceanu se face că înţelege problema, dar mai departe transportatorii nu sunt ascultaţi de Guvern, conform Hotnews.
Proiectul de lege cu care se lăuda ministrul Finanţelor, Dan Vîlceanu, (draftul despre care a scris şi HotNews.ro - momentan e pe surse, nu pe site-ul Senatului, unde trebuia să se afle deja) trebuia să fie publicat oficial când începea sesiunea parlamentară, conform spuselor sale. Acest lucru bineînţeles că nu s-a întâmplat până astăzi.
Situaţia putea fi rezolvată mult mai uşor printr-o OUG, deoarece unele firme intră în faliment, sumele cerute de ANAF fiind prea mari.
Pur şi simplu, pare că Guvernului nu-i pasă de ceea ce se întâmplă. Astfel, în ritmul acesta vom rămâne fără sectorul transporturilor. Unii poate vor decide să plece şi să se înregistreze în alte ţări. Putem ajunge în situaţia să ne folosim de transportatori străini, iar tarifele vor fi mai mari. Le vom simţi, în final, pe rafturile de la magazine.
CCF: Acţiunile de control fiscal - abuzive
Camera Consultanţilor Fiscali a transmis o scrisoare către Dan Vîlceanu, ministrul Finanţelor, şi Camera Deputaţilor în speranţa rezolvării problemei despre care şi HotNews.ro a scris în ultima perioadă. Documentul este semnat de Dan Manolescu, preşedintele Camerei Consultanţilor Fiscali.
"Apreciem abuzive acţiunile de control fiscal derulate la societăţi importante din România prestatoare de servicii de transport internaţional de bunuri, în care s-a apreciat că aceşti angajaţi nu ar avea dreptul să primească indemnizaţii parţial neimpozabile întrucât ei nu îşi schimbă temporar locul muncii, neavând un loc fix de activitate, în condiţiile în care art. 9 din Legea 16/2017 precizează în mod expres ca aceştia beneficiază de indemnizaţia de delegare prevăzută de art. 44 alin. 2 din Codul muncii", spune Camera Consultanţilor Fiscali.
Conform Uniunii Transportatorilor din România, chiar şi în cadrul controalelor derulate în ultimul an sumele acordate au fost reclasificate drept venituri de natură salarială, subiect al impozitul pe venit şi contribuţiilor sociale obligatorii indiferent de suma zilnică acordată (nu s-a considerat aplicabil plafonul neimpozabil).
• Înţelegem totodată că operatorilor economici controlaţi li s-au impus sarcini fiscale suplimentare de până la nivelul cifrei de afaceri anuale (materialitatea sumelor s-a datorat faptului că perioada controlată a fost de până la 5 ani).
Autorităţile implicate sunt lipsite de transparenţă şi confuze, conform documentului.
Astfel, spune CCF, deşi în cadrul acţiunilor de control fiscal se fac reîncadrări ale indemnizaţiilor, interpretând speculativ şi abuziv tocmai legislaţia muncii, asupra căreia în documente oficiale afirmă că nu ar avea dreptul să se exprime, autorităţile fiscale nu îşi asumă în mod public o opinie şi nu trasează un set de instrucţiuni, ghiduri, principii de bune practici pe care angajatorii români să le poată avea în vedere la stabilirea tratamentului fiscal al indemnizaţiilor acordate.