"Daimler" AG, al doilea producător mondial de autoturisme de lux, a înregistrat pierderi de 352 milioane de euro (478 milioane de dolari) în trimestrul al patrulea din 2009, din cauza declinului pieţei autovehiculelor. În perioada similară din 2008, pierderile companiei germane erau de 1,53 miliarde de euro, iar pentru ultimele trei luni din 2009, analiştii estimau un profit de 254,6 milioane de euro.
Vânzările societăţii au scăzut cu 11%, la 21,3 miliarde de euro. Analiştii estimau mai puţin: 20,8 miliarde de euro.
Pe întreg anul trecut, pierderea netă a companiei a fost de 2,64 miliarde de euro, comparativ cu un profit de 1,41 miliarde de euro în 2008. Analiştii preconizau o pierdere mai mică: 1,86 miliarde de euro.
Compania nu va acorda dividende pentru 2009, situaţie care nu s-a mai întâmplat din 1999 până în prezent. Acţiunile "Daimler" au scăzut cu aproape 18% anul acesta, la Bursa din Frankfurt, valoarea de piaţă a companiei fiind de 32,5 miliarde de euro.
Pentru 2010, compania germană ar putea relua plata dividendelor, potrivit afirmaţiilor directorului financiar al societăţii, Bodo Uebber.
Conducerea "Daimler" aşteaptă ca vânzările de vehicule ale companiei să crească în 2010.
Compania investeşte peste 1,4 miliarde de euro ca să-şi extindă linia de autoturisme mici. Producătorul auto poartă discuţii cu "Renault" SA, al doilea constructor de maşini din Franţa, pe marginea unui eventual parteneriat menit să extindă brandul Smart al companiei "Daimler" şi să producă unele componente, precum motoare pentru modelele compact. "Daimler" intenţionează să finalizeze aceste negocieri în primul semestru din anul curent.