''Planul de victorie'' prezentat miercuri de preşedintele ucrainean Volodimir Zelenski se va afla pe agenda discuţiilor la reuniunea miniştrilor apărării din NATO, care începe joi la Bruxelles, a anunţat miercuri secretarul general al Alianţei Nord-Atlantice, Mark Rutte, relatează France Presse.
''Planul se va afla pe masă în timpul întâlnirii noastre NATO-Ucraina de joi seară'', a declarat noul şef al Alianţei Nord-Atlantice într-o conferinţă de presă, evocând acest plan prezentat în faţa Parlamentului ucrainean de preşedintele Volodimir Zelenski, care a exclus orice concesie teritorială făcută Rusiei.
''Nu voi comenta fiecare element al planului, dar acesta constituie, evident, un semnal puternic din partea lui Zelenski şi a echipei sale'', a subliniat Rutte.
''Planul conţine numeroase aspecte, mai multe chestiuni politice şi militare pe care trebuie să le discutăm cu ucrainenii pentru a vedea ce putem face şi ce nu'', a adăugat el, insistând pe importanţa furnizării în continuare a unui ''ajutor militar masiv'' Kievului, conform France Presse.
Preşedintele ucrainean Volodimir Zelenski şi-a prezentat miercuri "planul de victorie" într-un discurs rostit în Parlamentul de la Kiev şi a exclus posibilitatea cedării de teritorii Rusiei pentru a pune capăt războiului declanşat de Moscova în februarie 2022.
Şeful statului ucrainean a estimat că Rusia trebuie să piardă războiul pe care l-a declanşat în februarie 2022. El i-a solicitat din nou Occidentului să ridice restricţiile privind utilizarea armelor cu rază lungă de acţiune împotriva Rusiei şi a cerut ca Ucraina să primească cât mai curând invitaţia de a deveni membră a NATO.
Volodimir Zelenski a menţionat, totodată, desfăşurarea de mijloace de descurajare non-nucleare în ţara sa.
De partea sa, Moscova l-a acuzat pe Zelenski că ''împinge'' NATO să ''intre în conflict direct'' cu Rusia.
1. Cistigatorul
(mesaj trimis de esop în data de 16.10.2024, 19:28)
Exista doar o singura intrebare fara raspuns .Cine naiba la impins pe Putin in aceasta aventura .O fi XI sau Soigu ? O fi doamna Merkel ? O fi Zelenski prin interpusi sau intermediari ?O fi spionajul occidental ce a arat in mod fals si grosolan slabiciunile noastre ?Or fi savantii sovietici care i-au vindut castraveti lui Putin transformat in gradinar ?o rfi coruptii din Rusia si nu numai ce doreau sa se faca toate uitate ?Un lucru este cert .Uniformele de parada aflata in valiza nu mint .Putin nu si-a imaginat niciodata ca va ajunge aici .Rutte se pare ca stia totul de multa vreme si zimbeste in coltul gurii ca minzul din poveste .Un miliard de cetateni .O armata NATO cu cel putin 300 de mii de soldati doar ca reactie rapida .Fortele de linie occidentale aduaga inca doua milioane de militari fara SUA si Japonia sau alti aliati .O noua tehnologie ce ne este aratata incet, incet .Inca un milion de militari ucrainieni antrenati (cel putin o treime ) in tabere din Europa .Doar Polonia ,Romania si Ucraina daca trec impreuna la treaba merg si ocupa toate fostele granite ale fostului imperiu european .Zelenski le-a spus clar .Daca nu va retrageti incepe potopul .Vine peste voi noua tehnologie non nucleara iar Rutte le arata rusilor cam ce ar insemna un atac nuclear european .Cum de a fost pacalit Putin ? Poate nu a fost si el este cel care a vrut cu totdinadinsul asta .
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Credinciosul în data de 16.10.2024, 19:52)
Scuza mă,dar aberezi!
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 16.10.2024, 20:31)
Daca Ukraina castiga si Rusia o sa fie "taiat" pe bucatele, atunci soldatii si toate super armele vestului o sa-si piarda scopul, ca Europa o sa ramana fara lupul cel rau si toata industria de armament o sa se prabuseasca.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.10.2024, 07:00)
Amice, esti....adica ai idei. Putin a facut exact ce trebuia sa faca. A distrus Ukr si a bagat economia UE in criza. Intreaba-te cine i-a pus pe europeni sa fie atat de inversunati impotriva Rusiei, acum nu mai stiu cum sa dea inapoi. Situatia Germaniei e mai grava decat crezi, stai sa vezi ce raportari vin la finalul anului. Si toate asta din cauza ca ricanii au ajuns cu influenta mai puternica decat in timpul razboiului rece.
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.10.2024, 11:42)
Cum poti sa spui ca putin a facut bine bagand o lume intreaga in recesiune? Esti ca el - fuguta ca te primeste moca! Da exemplu si fi primul refugiat din vest in est!
1.5. Aveti dreptate ,ce cauta EU ,adica toti europenii (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.10.2024, 11:53)
In 1992 ,cand s a parafat desprinderea a 3 state din URSS ,ca sa fie independente ,liderii lor (Kazahstan ,Belarus si Ucraina) au semnat toti ca sunt de acord sa predea toate armele nucleare catre Federatia Rusa , sa accepte protectia Federatiei ruse si dreptul acesteia de a folosi facilitati militare aflate pe teritoriul lor ( intre altele ,dreptul de a folosi Crimeea si bazele de acolo ). Cand s au semnat acete tratate EU nu exista ,exista un proiect al unor vizionari politici care au inteles ca aceasta competitie pt resurse si teritorii in Europa duce la razboaie devastatore,dar la acel moment puterile garante pentru aceste tratate au fost SUA ,UK si Rusia . De ce implica actualii lideri (care tocmai au manevrat sa ramana in pozitiile cheie si sa prelungeasca razboiul) Uniunea Europeana care nu exista pe atunci ,nimeni nu a semnat atunci ca garanteaza ceva cuiva sau ca trebuie sa finanteze razboaiele altora (ca sa nu reamintesc despre faptul ca finantarea razboaielor in Europa e interzisa de tratatele Uniunii Europene !)
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.10.2024, 17:15)
Boss, Putin a facut ce trebuia sa faca din perspectiva lui. Recesiunea UE e alegerea UE. Germanii s-au trezit vorbind aiurea dupa invazie si acum sunt penibili incercand sa dreaga busuiocul. Ce dracu se baga Europa intr-o problema a doua state rusesti? Sa se distruga reciproc ar fi perfect pentru noi, adica Rusia si Ucraina sa dispara. Cum asta nu se poate, hai sa fim pragmatici....Ukr are sanse ZERO de victorie, de ce sa ne scufundam si noi alaturi de ei? Doar va Zelea are fantezii de lider global? Fereasca Dumnezeu!!
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 17.10.2024, 07:51)
Nu poate sa fie decat o singura cale, distrugerea Europei si poate a lumii. Victoria lui Z. este o utopie, continuare a razboiului si a conceptiei hitleriste.
Niciun paln nu este rational daca nu tine cont de puterea nucleara a Rusiei.
Iar, implicarea Romaniei in razboi trebuie respinsa categoric. Romania si romanii nu au diferende cu Rusia. Teritoriile pe care eventual le pot revendica romanii sunt incorporate in Ucraina si au fost rapite de fostii dictatori ai Rusiei de origine ucraineana. Germania trebuie sa-si rezolve singura problemele razboiului din est, eventual asa ca acum, prin intermediul ucrainenilor si in niciun caz prin impingerea romanilor in acest macel strain intereselor lor. Toti candidatii trebuie sa-si prezinte pozitia fata de aceasta aventura care va duce la distrugerea Statului unitar roman a poporului roman si a Romaniei.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.10.2024, 11:41)
Victoria lui putler e un vis indepartat! Romania are destule de impartit cu mujicia - ai ales un singur exemplu si ai facut-o intentionat. Si Moldova a fost rupta de Romania tot de catre mujici, si tezaurul e o chestie de discutat si inca destule atrocitati facute de prietenii tai pe-aici, asa ca ar trebui sa facem tot ce putem ca sa ne asiguram ca ruznacii nu repeta ce-au facut in urmatoarele sute de ani.
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.10.2024, 13:24)
faptele te contrazic
2.3. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 17.10.2024, 17:19)
...