Compania Naţională "Poşta Română" dezvoltă parteneriatul cu "Emag" prin care operatorul naţional de servicii poştale livrează colete către clienţii retailerului online, prin intermediul serviciului PostCollect, astfel încât, începând cu luna noiembrie, 200 de oficii operaţionale, la nivel naţional, vor sta la dispoziţia celor care vor dori să-şi ridice produsele comandate de la un punct fix.
În prezent, numărul oficiilor poştale care furnizează acest serviciu este de 104, precizează "Poşta Română", într-un comunicat de presă, remis Redacţiei.
Compania mai arată: "Dacă, în faza pilot, s-a început livrarea coletelor în doar două oficii poştale (Târgovişte şi Buzău), în etapa a doua, serviciul a devenit funcţional şi în oficiile din Bucureşti. În prezent, sunt operaţionale 104 oficii PostCollect în Bucureşti şi în 31 de judeţe, urmând ca, până la 3 noiembrie, să extindem serviciul în 200 de oficii amplasate în toate judeţele ţării".
În cadrul serviciului PostCollect, operatorul naţional de servicii poştale preia, sortează şi livrează coletele partenerului la sediul subunităţilor poştale participante, în funcţie de alegerea clientului. Toate unităţile selectate au ghişee special dedicate acestui serviciu, cu program extins - seara şi în weekend.
Potrivit companiei, expediţiile "Emag" sunt monitorizate în sistem Track&Trace pe tot parcursul lor, de la prezentare, până la livrare, iar destinatarii sunt avizaţi de retailerul online, printr-un SMS, în momentul în care coletele sunt predate "Poştei Române". După sosirea coletului la punctul de livrare, destinatarii sunt anunţaţi, tot prin SMS, că expediţia este disponibilă pentru ridicare la sediul oficiului poştal. Livrarea coletelor se face la sediul oficiilor poştale prin intermediul ghişeelor dedicate şi vizibil semnalizate, clientul având opţiunea deschiderii coletului pentru verificarea conţinutului.
Conform contractului încheiat, "Poşta Română" poate păstra coletele avizate în oficiile poştale timp de şapte zile calendaristice, de la data preluării lor de la "Emag".
"Poşta Română" este o companie naţională înfiinţată conform Legii 31/1990, şi nu o instituţie publică. Ea funcţionează pe gestiune economică, ceea ce înseamnă că îşi formează singură veniturile din contracte comerciale şi, prin urmare, se autofinanţează.
Compania este deţinută de statul român, prin Ministerul Comunicaţiilor şi pentru Societatea Informaţională (MCSI), în proporţie de 75%, şi de "Fondul Proprietatea" (FP), în proporţie de 25%. Compania deţine cea mai mare reţea de distribuţie la nivel naţional, însemnând peste 80% din totalul subunităţilor poştale care operează, în prezent, în ţara noastră.
Peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poştei Române şi peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reţeaua poştală proprie. Compania a încheiat anul 2014 cu un profit net de 22,8 milioane de lei (5 milioane de euro), după cinci ani de pierderi.