Preşedintele grupului auto francez Renault SA, Jean-Dominique Senard, a declarat, marţi, că ar fi încântat de o relansare a proiectului de fuziune cu Fiat Chrysler Automobiles NV, în condiţiile în care crearea de campioni europeni este vitală pentru a face faţă concurenţei chineze, dar a precizat că din păcate acest subiect nu mai este unul de actualitate, transmite Reuters.
În luna mai a acestui an, Fiat Chrysler (FCA) a propus Renault o "fuziune între egali" pentru a da naştere celui mai mare producător mondial de automobile. Ulterior, Fiat şi-a retras oferta de fuziune pentru Renault, acuzând condiţiile politice din Franţa, informează Agerpres.
"Astăzi acest subiect nu mai este pe masa discuţiilor", a declarat Jean-Dominique Senard în cursul unei audieri în comisia pentru afaceri economie din Senatul francez. "Dacă într-o zi va reveni în condiţiile care să fie acceptabile pentru toţi, voi fi încântat. Însă aceasta nu este pe ordinea de zi. Subiectul Fiat este în urma noastră şi nu mai este unul de actualitate", a adăugat Senard, reluând practic punctul de vedere exprimat de directorul general de la Renault, Thierry Bollore, la începutul acestei luni la Salonul auto de la Frankfurt.
În faţa senatorilor francezi, Senard a apărat acest proiect de fuziune care ar fi dat alianţei Renault-Nissan o dimensiune globală. De asemenea, preşedintele Renault a apreciat că aspectele care au dus la eşecul proiectului de fuziune sunt secundare în raport cu provocările cu care se confruntă industria auto europeană şi a pledat pentru o continuare a procesului de consolidare. "Trebuie să încercăm să înţelegem că dacă nu anticipăm, prin intermediul regrupării unităţilor noastre, în special europene, nu vom avea decât de pierdut peste câţiva ani", a spus Senard.
De asemenea, preşedintele Renault a cerut politicienilor să menţină ajutoarele acordate pentru achiziţionarea de vehicule electrice, bonusul fiind fixat în prezent la 6.000 de euro, avertizând că schimbările energetice şi prăbuşirea vânzărilor de automobile diesel sunt ameninţări la adresa sectorului auto.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.