Prinţul Harry, care a renunţat la statutul de membru cu rol activ al casei regale britanice din cauza tabloidelor, s-a alăturat unei comisii care are ca obiectiv lupta împotriva dezinformării, au anunţat miercuri reprezentanţii Aspen Institute, informează AFP, citat de Agerpres.
Comisia trebuie să analizeze timp de şase luni metodele prin care Statele Unite trebuie să răspundă "actualei crize de încredere în instituţiile-cheie", au precizat reprezentanţii institutului american.
Prinţul Harry, în vârstă de 36 de ani, a declarat într-un comunicat că aşteaptă "cu nerăbdare" să contribuie la găsirea unor soluţii în faţa "avalanşei de dezinformări" din zilele noastre, "care ne afectează capacitatea de a înţelege cu adevărat şi cu claritate, atât ca indivizi, cât şi ca societăţi, lumea în care trăim".
"Cred că este vorba despre o chestiune umanitară", a adăugat prinţul Harry.
Comisia va fi prezidată de trei persoane: celebra jurnalistă Katie Couric, expertul în securitate cibernetică Chris Krebs şi activistul pentru drepturi civile Rashad Robinson.
Pe lângă ducele de Sussex, comisia îi va avea în rândurile membrilor săi şi pe fostul campion mondial de şah şi actual critic al puterii ruse Gari Kasparov, dar şi pe preşedinta fundaţiei Quadrivium, Kathryn Murdoch, una dintre nurorile magnatului Rupert Murdoch.
Prinţul Harry a acceptat de asemenea un post de conducere într-o companie de coaching cu sediul în San Francisco, a anunţat marţi BetterUp, un start-up specializat în oferirea de ajutor personalizat angajaţilor din companii.
Prinţul Harry, care ocupă locul al şaselea în ordinea de succesiune la tronul britanic, şi soţia lui, Meghan, au renunţat la rolurile lor de membri activi ai casei regale în urmă cu un an.
Foarte critic faţă de presa britanică, prinţul Harry a explicat acea decizie în mare parte prin presiunea uriaşă creată de companiile mass-media, despre care a spus că i-au "distrus sănătatea mintală".
Harry, Meghan şi fiul lor, Archie, locuiesc într-o vilă luxoasă în apropiere de Los Angeles şi au semnat deja contracte avantajoase cu platformele online Netflix şi Spotify, pentru care vor produce diverse conţinuturi audio-video.