Valabilitatea contractului de privatizare a "Automobile" Craiova, care expiră la 14 martie, va fi prelungită cu 30 de zile, potrivit preşedintelui Comisiei de privatizare a Automobile Craiova, Sebastian Vlădescu.
Domnia sa consideră că, până la sfârşitul acestei luni, contractul va intra în vigoare, fiind vorba despre o problemă strict tehnică legată de ratificarea legii speciale, de publicarea ei, semnarea unui număr de documente de către ambii parteneri.
Aşadar, privatizarea fabricii de automobile a intrat în linie dreaptă, însă, de la lansarea anunţului de vânzare până acum, ea a fost pusă sub semnul întrebării de mai multe ori: mai întâi, documentele depuse de Ford nu erau complete, apoi s-a vehiculat un preţ de 300 de milioane euro pentru pachetul AVAS, pentru ca oferta americanilor să fie de numai 57 milioane, au urmat o lege specială şi investigaţia Comisiei Europene. În tot acest timp, acţiunile emise de "Automobile" Craiova (simbol AUCS pe piaţa Rasdaq) au fost libere la tranzacţionare, cu excepţia situaţiilor obişnuite în care se impune oprirea transferurilor (adunări generale) şi a ofertei sub aşteptări a "Ford", însă numai după o depreciere de 25% a preţului acţiunilor.
În condiţiile în care Comisia de privatizare a solicitat oprirea de la tranzacţionare, considerând acest lucru normal, repezentanţii bursei spun că ştirile legate de privatizare au fost transparente şi că nu era necesară suspendarea. Ştirile însă au fost mult prea multe şi, aşa cum se întâmplă de multe ori, contradictorii.
Cătălin Chelu, acţionar semnificativ la SIF "Oltenia", este de părere că nu au fost elemente ascunse investitorilor în procesul privatizării şi că cei care au dorit să cumpere se puteau informa corect. Domnia sa vede cu ochi buni vânzarea către Ford a acţiunilor AUCS deţinute de stat şi îşi menţine declaraţia conform căreia SIF "Oltenia" nu ar trebui să-şi vândă pachetul de acţiuni de 22,06% din societate pentru mai puţin de 25 milioane de euro.
Brokerii au observat o tendinţă diferită a evoluţiei AUCS faţă de restul pieţei, în ultima perioadă, punând acest lucru şi pe seama ştirilor legate de privatizare.
În opinia lui Gigi Uleia, broker la SSIF Prime Transaction, acţiunile Automobile Craiova sunt printre puţinele care au făcut "notă discordantă" în acest an: "evoluţia lor este totuşi relativ normală dată fiind preluarea de către Ford, preluare care se pare că a intrat în linie dreaptă. Preţul titlurilor a crescut în 2008, cu mici sincope datorate probabil discuţiilor cu privire la aprobarea tranzacţiei de către Comisia Europeană". Domnul Uleia a mai adăugat: "Dacă nu a fost oprită de la tranzacţionare, înseamnă că s-a considerat că nu trebuia oprită".