Actualizare 19:19 Apa Nova: "Creşterile de preţuri au respectat contractul de concesiune. Nu avem cele mai mari tarife"
Apa Nova, furnizorul de apă şi servicii de canalizare din Bucureşti şi Ploieşti, susţine într-un comunicat că majorările de tarife operate au respectat contractul de concesiune încheiat în anul 2000 şi că există alţi operatori care pratică preţuri mai mari.
"Conform ultimelor date statistice primite de la Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (ANRSC), în martie 2015, tarifele pentru serviciile de alimentare cu apa şi de canalizare practicate de Apa Nova Bucureşti sunt pe poziţia a 17-a, iar cele practicate de Apa Nova Ploieşti pe poziţia a 33-a, între tarifele practicate de cei 33 de operatori mari de servicii de acest tip din România", spun reprezentanţii companiei, în comunicat.
Conform sursei citate, tariful acoperă cheltuielile de operare, întreţinere, reabilitare, dezvoltare şi modernizare a sistemului de alimentare cu apă şi canalizare, conform cerinţelor contractului de concesiune, pe întreaga perioadă a concesiunii, de 25 de ani.
"În concordanţă cu Contractul de Concesiune şi actele adiţionale ulterioare, Apa Nova Bucureşti consideră ca a respectat reglementările în domeniul specific de activitate referitoare la calitatea şi continuitatea serviciilor de alimentare cu apă şi de canalizare. Reglementatorul tehnic al concesiunii, în prezent Autoritatea Municipală de Reglementare a Serviciilor Publice, a emis la termenele contractuale toate deciziile privind atingerea şi menţinerea conformităţii nivelelor de servicii", se arată în comunicatul Apa Nova.
Reprezentanţii Apa Nova susţin că ajustările tarifare "au respectat întocmai" prevederile contractului de concesiune şi ale H.G. nr. 1019/2000.
"Ajustările ordinare (tarifele sunt actualizate în funcţie de rata inflaţiei şi de cursul de schimb leu/euro; aceste ajustări se pot aplica doar atunci când inflaţia creşte/scade cu cel puţin 5%) au fost verificate, inclusiv veridicitatea datelor incluse în solicitare, şi aprobate de către Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (ANRSC)", potrivit comunicatului.
În ceea ce priveşte ajustările extraordinare (tarifele sunt actualizate pentru a compensa clienţii Apa Nova Bucureşti, în urma apariţiei unor evenimente neprevăzute, de exemplu; modificări ale legislaţiei, acordarea de fonduri nerambursabile etc.), se precizează că "au fost verificate de către Comisia Internaţională de Experţi ţinând cont de evenimentul extraordinar invocat, impactul acestuia asupra fluxului de numerar al ANB", corectitudinea calculelor şi au fost emise recomandările în cadrul unui Raport de Expertiză adresat ANRSC, ANB, Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB) şi Autorităţii Municipale de Reglementare a Serviciilor Publice (AMRSP), într-un interval de 30 de zile de la primirea solicitării. ANRSC a aprobat sau respins implementarea ajustărilor extraordinare în intervalul prevăzut de la primirea Raportului Comisiei de Experţi, bazându-se exclusiv pe concluziile şi recomandările cuprinse în acesta.
(A.L.)
-----------
Procurorii DNA ridică astăzi documente de la societatea furnizoare de servicii de apă-canal Apa Nova Ploieşti, în contextul în care anchetatorii derulează cercetări cu privire la presupuse fapte de corupţie care vizează această societate, informează surse din presă.
Conform surselor menţionate, procurorii din cadrul DNA Ploieşti se află la sediul Apa Nova din municipiu, de unde vor ridica mai multe documente.