"L"Oreal" SA, cel mai mare producător mondial de cosmetice, raportează un câştig sub aşteptări pentru anul 2009, anunţând că profitabilitatea sa s-a redus pe toate pieţele principale, din cauza declinului cererii.
Anul trecut, profitul societăţii franceze a scăzut cu 8%, la 1,79 miliarde de euro (2,44 miliarde de dolari). Analiştii estimau 1,89 miliarde de euro.
Vânzările companiei s-au diminuat cu 0,4%, la 17,5 miliarde de euro, comparativ cu 17,7 miliarde de euro, cât anticipau analiştii. Profitul operaţional al societăţii a scăzut cu 5,4% în 2009, la 2,58 miliarde de euro, cifră conformă aşteptărilor analiştilor.
În ultimul trimestru din 2009, vânzările "L"Oreal" au scăzut cu 3,5%, la 4,47 miliarde de euro, din cauza reducerii cererii din Europa de Vest şi America de Nord.
Directorul executiv al companiei, Jean-Paul Agon, declară că grupul "L"Oreal" este pregătit să revină la creştere în 2010.
"L"Oreal" şi-a majorat dividendul cu 4,2%, la 1,50 euro/acţiune.