Profitul trimestrial al Electrolux, cel mai mare producător european de electrocasnice, a depăşit estimările, pe fondul majorării preţurilor, transmite Reuters.
Producătorul brandurilor Electrolux, Frigidaire, AEG şi Anova şi-a majorat profitabilitatea în ultimii ani printr-o îmbunătăţire a eficienţei şi renunţarea la produsele cu marjă scăzută de profit, dar eforturile companiei suedeze au fost parţial afectate anul trecut de sporirea costurilor cu materiile prime şi de efectele războiului comercial dintre SUA şi China.
Electrolux şi rivala sa americană Whirlpool au decis să majoreze preţurile produselor şi să reducă cheltuielile pentru a amortiza impactul.
Electrolux a informat, astăzi, că majorarea preţurilor a compensat integral sporirea costurilor în America de Nord şi în America Latină în primul trimestru din 2019.
Profitul operaţional ajustat a scăzut la 1,30 miliarde de coroane suedeze (136,42 milioane de dolari) în primele trei luni din acest an, de la 1,36 miliarde de coroane suedeze în urmă cu un an, dar peste estimările analiştilor intervievaţi de Reuters - 1,824 miliarde.
Analistul Karri Rinta de la Handelsbanken Capital Markets a apreciat că principala realizare a companiei a fost profitabilitatea peste aşteptări a diviziei din America de Nord.
Acţiunile Electrolux au urcat, în această dimineaţă, cu 2,5%, la Bursa de la Stockholm.
Datorită majorării preţurilor, a creşterii solide din Europa şi a cererii peste aşteptări din America Latină, vânzările au urcat cu 6% în primul trimestru din acest an, la 29,71 miliarde de coroane suedeze, în timp ce analiştii estimau vânzări de 29,54 miliarde de coroane suedeze.
Electrolux a estimat un impact negativ în urma costurilor cu materiile prime, a efectelor cursului de schimb şi a războiului comercial dintre SUA şi China de 1,7 - 1,9 miliarde de coroane suedeze în 2019, după ce anterior previzionase un impact de 2 - 2,4 miliarde de coroane suedeze.
Electrolux, companie care vinde maşini de spălat, frigidere şi aragazuri sub mărcile Electrolux, AEG, Zanussi şi Frigidaire, este prezentă în ţara noastră din 1995 prin divizia de vânzări şi marketing în Bucureşti, precum şi prin fabrica de aragazuri de la Satu Mare, la care deţine 99,52% din acţiuni.