"Electrolux" AB, cel mai mare producător european de aparatură electrocasnică, şi-a redus cu 82% profitul în trimestrul al doilea, din cauza creşterii cheltuielilor şi a slăbirii cererii în SUA şi Europa. Profitul net al companiei suedeze a însumat 99 milioane de coroane (16,5 milioane de dolari), faţă de 545 milioane de coroane în trimestrul al doilea din 2007. Analiştii anticipau un câştig de 131 milioane de coroane suedeze.
Vânzările companiei au rămas aproape neschimbate faţă de anul precedent: 25,6 miliarde de coroane. Specialiştii estimau vânzări de 24,7 miliarde de coroane.
Directorul executiv al companiei, Hans Straaberg, a declarat: "În industria aparaturii electrocasnice, preţurile sunt tot mai concurenţiale, clienţii preferând produsele care au costuri mici".
"Electrolux" aplică un plan în baza căruia îşi transferă aproa-pe jumătate din producţie din vestul Europei în ţări în care costul muncii este mai mic, urmărind să realizeze economii de 3,5 miliarde de coroane anual, din 2010.
Acţiunile "Electrolux" au pierdut 35% anul acesta, valoarea de piaţă a companiei fiind redusă la 21,8 miliarde de coroane.