Producătorul american de cosmetice "Estee Lauder" Inc. a raportat, la finele săptămânii trecute, un profit peste aşteptări pentru trimestrul aprilie - iunie 2017, în baza cererii mari pentru brandurile achiziţionate anul trecut - Too Faced şi Becca.
Câştigul net al companiei a crescut la 229 de milioane de dolari sau 61 de cenţi/acţiune în cel de-al patrulea trimestru fiscal, încheiat în 30 iunie, de la 94 de milioane de dolari sau 25 de cenţi/titlu în acelaşi interval din 2016.
Dacă se exclud anumite elemente speciale, profitul a fost de 51 de cenţi/acţiune, faţă de 43 de cenţi, cât anticipau analiştii.
În trimestrul aprilie - iunie 2017, vânzările companiei cu sediul în New York au sporit cu 9%, la 2,89 miliarde de dolari. Analiştii estimau 2,85 miliarde de dolari.
Divizia de makeup, care distribuie branduri precum Tom Ford, Smashbox şi La Mer, şi-a majorat vânzările cu 16%, la 1,31 miliarde de dolari. Această divizie generează mai bine de 44% din vânzările totale ale companiei.
Pe întreg anul fiscal 2017, vânzările nete au fost de 11,82 miliarde de dolari, cu 5% mai mari decât cele din anul anterior. Câştigul net a însumat 1,25 miliarde de dolari, fiind cu 12% mai ridicat decât în anul precedent. Profitul pe acţiune a crescut cu 13%, la 3,35 dolari.
Pentru anul fiscal 2018, "Estee Lauder" preconizează un profit ajustat pe acţiune de 3,87-3,94 dolari, iar analiştii - de 3,79 dolari. "Estee Lauder" aşteaptă, totodată, vânzări totale nete în creştere cu 8-9% în anul fiscal 2018.
În toamna anului trecut, "Estee Lauder" a cumpărat marca Too Faced pentru 1,45 miliarde de dolari şi a finalizat achiziţia Becca Cosmetics. Cele două mărci i-au adus 2% din creşterea vânzărilor consemnată în utlimul trimestru fiscal din 2017.
Valoarea achiziţiei Becca nu a fost dată publicităţii, însă la momentul la care a fost anunţată tranzacţia, surse din industria de profil au sugerat un preţ de aproximativ 200 de milioane de dolari.