"Michelin & Cie", cel mai mare producător de anvelope din Europa, a anunţat un profit sub estimările analiştilor pentru primul semestru din 2014, în măsura în care presiunea preţurilor de pe piaţa de profil nu a fost compensată de costurile mai scăzute cu materiile prime.
În primele şase luni ale acestui an, profitul înainte de elemente excepţionale a crescut la 1,16 miliarde de euro (1,56 miliarde de dolari), de la 1,15 miliarde de euro în primul semestru din 2013. Analiştii aşteptau un câştig de 1,19 miliarde euro.
"Într-un mediu competitiv, care a persistat în primul semestru, Michelin şi-a îndeplinit obiectivul de îmbunătăţire suplimentară a performanţelor sale", a afirmat directorul executiv al companiei franceze, Jean-Dominique Senard.
"Michelin" a deschis noi fabrici în Brazilia, China, India şi SUA, unde cererea de automobile este aşteptată să crească. Totodată, compania a făcut disponibilizări în Franţa, în condiţiile în care vânzările de vehicule au crescut foarte lent.
Expansiunea peste hotare face grupul francez vulnerabil la fluctuaţiile de curs valutar, care au afectat câştigurile sale. În primul semestru, compania a pierdut 173 de milioane de euro din acest fluctuaţii.
Totuşi, "Michelin" îşi menţine obiectivul de creştere a vânzărilor de anvelope cu aproximativ 3% pe plan mondial.
"Michelin" a anunţat recent că vrea să se extindă în afara Europei. Compania va cheltui aproximativ două miliarde de euro în acest sens şi îşi va reduce costurile în Europa, unde are aproximativ 59% din forţa sa de muncă, de 105.000 de angajaţi.