Profitul net al Oil Terminal Constanţa, operatorul terminalului petrolier de stat de la Marea Neagră, a crescut în primul semestru al anului cu 64,8%, la 7,6 milioane lei, de la 4,61 milioane lei în perioada similară din 2019, potrivit datelor transmise azi de companie Bursei de Valori Bucureşti (BVB), conform news.ro.
Cifra de afaceri netă a urcat cu 12,3%, la 91,67 milioane lei, de la 81,6 milioane lei în primele şase luni din 2019.
"Profitul net este în sumă de 7,6 milioane lei (după deducerea impozitului pe profit în sumă de 1,39 milioane lei), cu 6,81 milioane lei peste prevederile bugetate şi cu 64,8% mai mare faţă de profitul net înregistrat la 30 iunie 2019", arată raportul companiei.
Cheltuielile totale realizate la 30 iunie 2020 sunt în creştere cu 4% (3,21 milioane lei) faţă de nivelul aprobat prin BVC, de la 81,24 milioane lei la 84,46 milioane lei.
Pentru anul 2020, cheltuielile pentru investiţii sunt în sumă de 25,9 milioane lei, din care: rambursări de credite pentru investiţii în sumă de 5,01 milioane lei şi cheltuieli de investiţii în valoare de 20,88 milioane lei. La 30 iunie 2020 nivelul cheltuielilor de investiţii realizate a fost în sumă totală de 8,53 milioane lei faţă de nivelul planificat (7,59 milioane lei) şi mai mare cu 32,1% comparativ cu nivelul realizat în semestrul I 2019 (6,46 milioane lei).
Compania a derulat în prima parte a anului o cantitate de 2,86 milioane tone (ţiţei, benzină, motorină, păcură şi produse chimice). Programul fizic realizat în prima parte a anului a fost mai mic cu 4% faţă de nivelul aprobat pentru 6 luni 2020 şi în creştere cu 0,9% comparativ cu nivelul realizat în semestrul 1 din 2019.
La data de 30 iunie 2020 societatea Oil Terminal este implicată într-un număr de 79 litigii în curs, din care în 52 litigii are calitatea de reclamant sau parte care contestă, iar în 27 litigii are calitatea de pârât.
Compania are circa 950 de salariaţi.
Societatea Oil Terminal este listată la Bursa de Valori Bucureşti şi are o valoare de piaţă de 121,14 milioane lei.
Oil Terminal Constanţa are o capacitate de depozitare de circa 1,5 milioane metri cubi şi este cel mai mare operator pe mare din portul Constanta, specializat în manipularea ţiţeiului, produselor petroliere, petrochimice lichide şi alte produse finite sau materii prime lichide pentru import, export şi tranzit.
Principalii competitori pe piaţă internă ai Oil Terminal sunt: terminalul din Portul Midia, exploatat de Rompetrol Rafinare, terminalul Unicom-Oil Terminal din Galaţi, Frial SA Constanţa şi Minmetal SA Constanţa. Principalii competitori pe piaţa externă sunt: terminalul portului Omisalje din Croaţia, care a preluat în totalitate tranzitul de ţiţei către Serbia, şi terminalul Reni.