Beiersdorf, fabricantul produselor cosmetice Nivea, a afişat un profit operaţional de 146 milioane euro în al doilea trimestru al acestui an, în scădere cu 26% faţă de cel din aceeaşi perioadă a anului trecut, după ce vânzările companiei s-au comprimat cu 4,1%, conform aşteptărilor.
Vânzările companiei s-au redus cu 4%, până la 1,5 miliarde de euro. Atât valoarea vânzărilor cât şi profitul operaţional raportate au confirmat estimările făcute de analiştii Reuters.
Astfel, marja de profit a afacerii sale care include brandurile Nivea, Eucerin şi La Prairie a coborât cu 2,1 puncte procentuale, până la 10,6%, în condiţiile în care cererea pentru produsele scumpe de lux, a coborât pe fondul recesiunii actuale.
"Marja de profit afişată de Beiersdorf pentru divizia de larg consum a fost dezamăgitoare", a spus un analist al Credit Suisse, menţionând că "perspective au fost conform aşteptărilor, însă nu exista nici un semn privind o redresare a situaţiei", a adăugat analistul, dând o evaluare uşor negativă acţiunilor Beiersdorf şi un preţ-ţintă de 34 de euro pe unitate.
Reprezentanţii companiei din Hamburg au spus că se aşteaptă în continuare ca vânzările şi marja de profit pentru întreg anul să se situeze sub nivelul înregistrat în anul anterior, iar Thomas Quaas, directorul executiv al firmei a declarat pentru Reuters că există semne care indică atingerea nivelului minim pentru divizia de bunuri de larg consum.
În schimb, analistul de la Credit Suisse crede că acest lucru "nu este suficient".
Pe de altă parte, compania franceză L"Oreal, cel mai mare producător de cosmetice din lume şi totodată rivalul Beiersdorf, a anunţat săptămâna trecută că se aşteaptă ca afacerile sale să se consolideze pe parcursul acestui an.
În prima jumătatea a zilei, acţiunile Beiersdorf se depreciau cu 3,2%, la preţul de 34,35 euro, după ce pe parcursul zilei atinseseră un minim de 33,35 euro, plasându-se pe primul lor în topul scăderilor înregistrate de acţiunile care intră în componenţa indicelui german DAX. Astfel, indicele scădea cu 0,8%.
Pe de altă parte, vânzările realizate de Tesa, divizia producătoare de adezivi, din cadrul grupului, au coborât cu 19%, în condiţiile în care segmentul a fost afectat în continuare de declinul industriilor producătoare de automobile şi electronice.
Quaas, directorul general al Beiersdorf a spus că nu există semne care sa indice o schimbare a tendinţei în a doua jumătate a anului, iar compania ar putea lua în calcul măsuri de reducere a costurilor, în cazul în care situaţia s-ar înrăutăţii.