"Volvo" AB, al doilea producător mondial de camioane, şi-a majorat cu 36% profitul net în trimestrul al treilea din 2011, în baza cererii din America de Nord. Câştigul companiei suedeze a însumat 3,83 miliarde coroane (421 milioane de euro), însă nu a atins cifra preconizată de analişti: 3,99 miliarde coroane.
Vânzările companiei au sporit cu 15% în perioada de raportare, la 73,3 miliarde coroane.
Compania a anunţat că, în trimes-trul al treilea, comenzile sale s-au majorat cu 18%, datorită achiziţiilor din America de Nord şi Sud, care au compensat slăbirea cererii de profil din Europa şi Asia.
Directorul executiv al "Volvo", Olof Persson, a declarat că societatea preia, acum, comenzi din America de Nord pentru începutul anului viitor, în timp ce în Europa numărul solicitărilor încetineşte.
"Volvo" estimează că, în acest an, livrările sale pe piaţa din Europa vor fi de 240.000 de vehicule, după care vor scădea cu 10% în 2012. În condiţiile date, compania vrea să-şi reducă ratele de producţie din Europa, la începutul anului viitor. Pentru America de Nord, estimarea este de 210.000 de unităţi vândute anul acesta.