Constructorul auto germano-american "DaimlerChrysler" AG, al cincilea din lume, şi-a majorat cu 84% profitul în ultimul trimestru din 2005, datorită vînzării diviziei MTU, producătoare de motoare industriale, dar şi a creşterii cererii pentru vehiculele sale comerciale. Profitul net al companiei a însumat 966 milioane de euro (1,15 miliarde de dolari) sau 95 de cenţi/acţiune în intervalul octombrie-decembrie 2005, faţă de 526 milioane de euro sau 52 de cenţi/titlu în perioada similară din 2004. Analiştii preconizau un profit de numai 643 milioane de euro. Vînzările companiei au sporit cu 9,8%, la 41,5 miliarde de euro.
Conducerea "DaimlerChrysler" va elimina 14.500 de locuri de muncă de la divizia "Mercedes-Benz" şi de la sediile centrale ale producătorului auto. "Mercedes" a lansat patru modele noi anul trecut, ca să-şi recîştige poziţia de lider mondial pe segmentul autoturismelor de lux, titlu pierdut în martie 2005, în favoarea BMW. "Mercedes-Benz" va disponibiliza 8.500 de angajaţi din Germania, prin plecare voluntară. Măsura va costa compania 950 de milioane de euro.
Divizia americană "Chrysler" plănuieşte să îşi diminueze costurile şi să lanseze noi modele anul viitor, ca să menţină creşterea vînzărilor.