Banca Naţională a României nu va mai soluţiona diferendele dintre utilizatorii de servicii de plată şi prestatori, potrivit unui proiect de Ordonanţă de Urgenţă postat pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice (MFP).
Astfel, procedura de soluţionare a diferendelor dintre utilizatorii de servicii de plată, denumiţi utilizatori-reclamanţi, care se consideră prejudiciaţi de către prestatorii de servicii de plată, denumiţi prestatori-pârâţi nu va mai fi atribuţia Băncii Centrale, ci a mediatorilor autorizaţi.
Potrivit proiectului, pentru soluţionarea pe cale amiabilă a eventualelor diferende dintre utilizatorii şi prestatorii serviciilor de plată şi fără a se aduce atingere dreptului utilizatorilor serviciilor de plată de a iniţia acţiuni în justiţie prestatorilor de servicii de plată care au încălcat dispoziţiile prezentei Ordonanţe de de urgenţă ori dreptului acestora de a sesiza Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, utilizatorii de servicii de plată şi alte părţi interesate pot recurge la procedura medierii în temeiul prevederilor Legii nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator de plată şi prestatorii de servicii de plată.
Cererile de soluţionare a diferendelor înregistrate la Banca Naţională a României până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe vor fi soluţionate conform procedurii în vigoare până la această dată.