Un procent de 60% din produsele cosmetice la nivel mondial este made in Italy, limba italiană este a patra limbă cea mai studiată în lume, Italia are cel mai mare număr de produse alimentare certificate la nivel mondial cu DOP, IGP, IGT, DOCG şi DOC, şapte din zece cele mai râvnite branduri de modă din lume sunt italiene, Italia este al doilea exportator european de utilaje iar istoria design-ului vorbeşte de la sine prin nenumărate mărci italiene.
Pentru a oferi şi mai multe ocazii româ-nilor de a cunoaşte excelenţa italiană, bi-roul ICE-Agenţia Italiană pentru Comerţ Exterior, sub patronajul Ambasadei Italiei la Bucureşti, impreuna cu Institutul Italian de Cultură le-a dedicat acestora Festivalul Italian, ajuns anul acesta la cea de-a uns-prezecea editie: o lună (27 mai- 15 iunie) de evenimente sub sloganul "Aducem Italia aproape de tine!" pentru a reînnoi tradiţia italiană de lungă durată în România.
Pe lângă evenimentele dedicate publicului larg, iubitor al stilului italian, în cadrul Festivalului Italian au avut loc si evenimente destinate profesioniştilor şi societăţilor din domeniu.
Italia este ţara care la nivel mondial deţine cel mai mare număr de certificări alimentare în ceea ce priveşte calitatea şi originea: Festivalul Italian, recent încheiat le-a permis românilor să savureze în ţara natală la "dolce vita" fără a fi nevoiţi să călătorească până în Italia. În această săptămână, cele mai bune restaurante cu specific italian şi delishop-uri din Bucureşti au oferit promoţii la adevăratele produse ale bucătăriei "del Belpaese".
Modă: din 10 branduri de modă râvnite pe plan internaţional, 7 sunt italiene. Festivalul Italian a dorit să prezinte încă o dată publicului roman, rafinamentul modei "Made in Italy" şi să ofere consumatorilor posibilitatea de a achiziţiona obiecte de îmbrăcăminte la preţuri competitive, câteva dintre cele mai importante magazine de îmbrăcaminte şi modă italiană prezente în Romania lansând o campanie specială de reduceri pe durata Festivalului.
Cultură: In cadrul Festivalului Italian a fost prezentată o amplă serie de activitati culturale, organizată de Institutul Italian de Cultură, cu scopul de a promova într-o manieră coordonată cultura, producţia şi stilul de viaţă italian, acel "Made in Italy" autentic, şi de a atrage consumatori români tot mai numeroşi şi mai diferiţi ca şi gusturi, ţinând seama de faptul că din punct de vedere economic Italia reprezintă primul partener al României în ceea ce priveşte numărul companiilor străine prezente pe piaţa locală.
În ceea ce priveşte amenajările interioare, între 27 mai şi 15 iunie a fost şi săptămâna Design-ului Made in Italy, în decursul căreia magazinele de profil din Bucureşti şi numai au oferit preţuri speciale la obiectele de mobilier şi design. Din programul festivalului nu au lipsit nici evenimentele culturale: concerte, expoziţii, sau proiecţii de filme italiene.
Beauty&Care: sunt sute de societăţi italiene de profil care studiază, inovează şi produc, nu doar pentru mărcile propri ci şi pentru mărci străine: acesta este motivul pentru care un procent de 60% din produsele cosmetice utilizate în întreaga lume este produs în Italia. Este o cifră pe care puţin o cunosc, acesta fiind şi motivul pentru care în cadrul Festivalului Italian, pe 28 mai, a fost organizată ediţia 2019 a evenimentului "Italian Beauty & Care Day", la Palatul Noblesse, în cadrul căreia producătorii italieni au expus şi au prezentat profesioniştilor români din domeniu 36 de mărci de cosmetice profesionale şi de larg consum acoperind o gamă largă de produse de beauty&care. Evenimentul a fost organizat în România deoarece piaţa românească a produselor cosmetice este o piaţă deosebit de dinamică: în 2018 a atins valoarea record de 1,3 miliarde de euro şi se estimează că în 2021 se va atinge cifra de 1,6 miliarde de euro. Importurile de produse cosmetice din Italia au depăşit în 2018 cifra de 112 milioane de euro (+9,66% faţă de 2017). Italia se situează pe locul cinci ca ţară furnizoare după Germania, Polonia, Franţa, Irlanda. Este evidentă creşterea continuă a exporturilor de produse cosmetice italiene pe piaţa locală.
În cadrul Festivalului Italian s-a vorbit si despre utilaje. Astfel, pe 10 şi 11 iunie a fost organizată o misiune economică în domeniul construcţiilor care a constat într-o serie de întâlniri bilaterale dintre societăţi italiene şi româneşti din domeniul construcţiilor, materialelor şi produselor pentru construcţii, hidroizolaţii, izolaţii, articole termo-hidro-sanitare, marmura, piatra, granit, aplicaţii software pentru construcţii, studii de proiectare, design interior, pardoseli, economie energetica, climatizare, mobilier, recuperare, mentenanţă, restaurare, tâmplărie, uşi, case şi prefabricate din lemn, maşini pentru excavaţii şi terasamente, platforme elevatoare, maşini pentru construcţii, macarale etc.
Pentru a consulta toate evenimentele care au fost organizate de ICE - Agenţia Italiană pentru Comerţ Exterior - Bucureşti, sub patronajul Ambasadei Italiei la Bucureşti, în colaborare cu Institutul Italian de Cultură în cadrul Festivalului Italian, vă invităm să consultaţi site-ul www.festivalitalian.ro
Ziarul BURSA a fost partener media al evenimentului.
1. Tardiva informare
(mesaj trimis de anonim în data de 20.06.2019, 09:29)
Acest tip de articole trebuie sa apara inainte de desfasurarea evenimentelor si nu dupa....