Grupul Prysmian, care activează în industria de cabluri şi sisteme pentru energie şi telecomunicaţii, va deschide două noi fabrici pentru producţia de cabluri de telecomunicaţii şi date în Europa. Fabricile sunt construite ca extensii ale fabricilor deja existente, situate la Slatina, în România, şi Presov, în Slovacia, şi urmează să fie deschise în lunile următoare. Ambele fabrici vor fi cele mai mari din Europa, pentru categoria lor, odată ce acestea vor atinge capacitatea deplină la începutul anului 2017.
Fabrica din Slatina şi-a început activitatea de producţie în anul 1973, cu producţia de cabluri pentru energie, înainte de introducerea primului modul de producţie a cablurilor cu fibre optice pentru reţelele centrale de transport şi de acces în anul 2009. După importante investiţii făcute în perioada 2013-2014, capacitatea totală de producţie anuală pentru cabluri optice a crescut la aproape 4.500.000 fkm. Odată cu noua investiţie de 22 de milioane de euro a companiei Prysmian, capacitatea de producţie a fabricii este prevăzută a ajunge la 8.000.000 fkm.
Fabrica din Presov a fost până în prezent dedicată producţiei de cabluri de date din cupru pentru soluţii multimedia, cu o capacitate actuală de peste 600.000 lkm pe an. După o investiţie de 21 de milioane de euro, capacitatea de producţie pentru cablurile din cupru va creşte şi se va adăuga producţia de cabluri de fibră optică pentru aplicaţii multimedia.
"Cu o istorie de producţie de aproape 140 de ani, Grupul Prysmian este una dintre cele mai mari companii de cabluri din Europa de Est, având şase unităţi de producţie localizate în România, Ungaria, Slovacia şi Republica Cehă", a declarat Francesco Fanciulli, CEO al Grupului Prysmian pentru Europa Centrală şi de Est.
"Investiţia în aceste noi fabrici face parte dintr-un plan important de a ne creşte capacitatea de producţie şi a consolida în continuare competitivitatea Grupului pe piaţa telecomunicaţiilor aflată în schimbare rapidă", a declarat Philippe Vanhille, Vice Preşedinte Senior al Diviziei Telecom a Grupului Prysmian, adăugând: "Multe schimbări au loc pe piaţa actuală a telecomunicaţiilor. Apar în mod constant noi jucători şi servicii, iar evoluţia în ce priveşte bandă largă este dinamică, în special în Europa".
Grupul Prysmian are o experienţă de aproape 140 de ani, vânzari de aproximativ 7,5 miliarde de euro în anul 2015, peste 19.000 de angajaţi în 50 de ţări şi 88 de fabrici.