Raiffeisen Bank îşi cere scuze pentru tranzacţiile eronate de vinerea trecută şi îi asigură pe cei păgubiţi că urmează să îşi primească banii.
Reprezentanţii băncii au precizat: "La această oră toate tranzacţiile eronate au fost corectate şi banii au intrat sau vor intra în scurt timp în conturile titularilor. Ne cerem scuze pentru neplăcerile create celor care au fost afectaţi. Banii vor intra în conturi cu data la care au ieşit din cont (vineri, 5 octombrie) astfel încât titularii conturilor să nu fie prejudiciaţi, cu alte cuvinte să nu apară ca datorând dobânzi sau co-misioane pentru tran-zacţiile înregistrate eronat".
Oficialii băncii dau asigurări că sunt preocupaţi şi lucrează împreună cu procesatorul de carduri, pentru ca un astfel de incident să nu se mai repete, precizând: "Euronet este unul dintre cei mai importanţi procesatori internaţionali de tranzacţii electronice şi în zece ani de când colaborăm, astfel de incidente nu au avut loc. Aceste situaţii sunt reglementate foarte strict pentru toate sistemele de carduri, şi nu există niciun risc ca utilizatorii să fie prejudiciaţi. Instituţiile participante la sistemele de carduri cooperează în-totdeauna, după re-guli stabilite internaţional, pentru corectarea oricăror erori".
Tranzacţiile efectuate cu carduri VISA, emise de alte bănci, la POS-urile şi ATM-urile Raiffeisen Bank au fost debitate, pe 5 octombrie, în mod repetat din conturile deţinătorilor de carduri, din cauza unor probleme tehnice ale procesatorului de carduri al băncii, Euronet.
În unele cazuri, clienţii au rămas cu conturile goale.
Sistemul internaţional de carduri, dar şi cel local au intrat în alertă, anul trecut, chiar înainte de vârful sărbătorilor de iarnă. Mai multe bănci locale au decis, în decembrie 2011, să blocheze cardurile clienţilor şi să le reemită din cauza unor suspiciuni de furt de date.
Visa şi Mastercad au fost notificate, la acea dată, privind o posibilă scurgere de informaţii dintr-o bază de date din Europa.