Ordinul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) nu dispune modificarea contractelor de credit, condideră reprezentanţii Raiffeisen Bank, care ne-au transmis: "Ordinul, aşa cum a fost formulat de către ANPC, solicită să încetăm practica «de a nu informa în prealabil consumatorii despre viitoarele costuri ale produsului financiar».
În opinia noastră, toate costurile aferente contractului de credit sunt deja cuprinse în clauzele contractuale.
În legătură cu modificările contractuale pe care ar trebui banca să le facă - conform unor afirmaţii din spaţiul public - nu există o asemenea cerinţă".
Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor a amendat instituţia de credit cu 50.000 de lei pentru practici incorecte şi a dispus încetarea acestora, decizia fiind luată în urma solicitărilor făcute de Guvernul Tudose şi de Administraţia Prezidenţială, care au cerut instituţiei să soluţioneze un memoriu al Grupului Clienţilor cu Credite în CHF (GCCC). Acesta face referire la apariţia în spaţiul public, în luna iulie, a unor documente interne atribuite Raiffeisen Bank, care arată strategia băncii de acordare a creditelor în franci elveţieni.
Documentele scurse în mediul online în vară arătau că, în februarie 2009, Comitetul pentru Active şi Pasive al Raiffeisen Bank a aprobat o nouă structură de preţuri pentru creditele garantate achiziţionate începând cu data de 1 februarie 2008, care vizează creşterea dobânzilor la creditele în franci elveţieni. Unul dintre ele, datat cu 10 mai 2007, detalia un program de repricing pentru creditele acordate în 2006, care prevedea trei etape, ultimele două dintre acestea vizând creşteri de dobânzi - în septembrie 2007 şi, respectiv, în ianuarie 2008 - pentru creditele în CHF acordate anterior.
Printre altele, echipa de control a ANPC a constatat faptul că banca nu a depus toate diligenţele în relaţia cu consumatorul, dând dovadă "de o totală lipsă de preocupare faţă de gradul de îndatorare a consumatorilor".
Ordinul ANPC mai arată: "Operatorul economic trebuie să aducă contractele la momentul anterior practicii, inclusiv prin emiterea unui nou grafic de rambursare, în condiţiile contractuale de la momentul semnării acestora".
Raiffeisen Bank ne-a transmis că va cere în instanţă suspendarea ordinului şi anularea sancţiunii ANPC.
Legea 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte prevede, însă, că procedura de contestare în instanţă nu suspendă de drept executarea măsurilor dispuse de Autoritatea de Protecţie a Consumatorilor.
1. Raiffeisen.... treziti-va
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2017, 19:38)
Daca te prind negi...
Limbajul lor e urmatorul:
Nu am facut nimic ilegal
Continua sa nege si merg cu negarea pana cand .... avand toate probele in fata nu mai raspund.
Pentru o intarziere de cativa lei mi-au sunat tatal si sotia si i-au amenintat. Mizerabili!
In formularul semnat cu ei se spune clar ca nu au voie sa divulge nimanui informatii despre contul clientului.
In formular sunt datele mele de contact-ce fac profesionistii?
Isi bat joc de lege si reguli si suna la intamplare
Rusine
Rusine
Rusine
1.1. Romania/românii si limba română (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2017, 19:42)
Ăștia nu inteleg cum se poate una ca asta
Poate o noua amendă ii ajuta sa citească
Si poate inca una sau poate un avertisment scris cu amendă de 10%din cifra de afaceri
Si poate vine si legea cu creditele neperformante vândute pe 2 lei
Poate verifica Asf-ul ce si cum s-a externalizat
1.2. Noi clientii putem forta Raiffeisen sa respecte le (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Andrei în data de 24.10.2017, 21:50)
Avand in vedere ca ordinul ANPC are titlu executoriu nu trebuie sa mai platim cata vreme nu corecteaza contractele si ne emit noul grafic de rambursare. Necunoscand noua valoare a ratei nu avem ce plati. Sa vedem daca le convine sa primeasca atat cat li se cuvine sau prefera sa nu mai primeasca nimic pana la indreptarea lucrurilor. Nu au cum sa se indrepte impotriva tuturor din pozitia de delicvent. Depuneti scrisori prin care solicitati corectarea contractului si noul grafic de rambursare. Lipsa unui raspuns sau un raspuns contrar ordinului ANPC, ne pune in pozitia de a nu avea ce plati sau de a respecta legea si institutiile statului prin refuzul de a plati ilegal.
1.3. Completare (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de Andrei în data de 24.10.2017, 22:16)
Noi le dam sa manance, nu ei noua. Noi muncim in plus ca sa le dam sa manance. Ei sunt dependenti de noi, nu noi de ei. Ei sunt ingroziti de posibilitatea reducerii birurilor, noua ne este benefica si ni se cuvine. Intotdeauna hotului ii e frica, pagubitul se bucura daca recupereaza paguba.
Refuzul de a corecta contractele se poate pedepsi cu interzicerea desfasurarii activitatii de creditare. Astept cu incredere reactia ANPC (tot respectul echipei) de sanctionare a delicventilor ce refuza respectarea legii si institutiilor statului. Sunt convins ca ANPC nu se va lasa umilita.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2017, 21:11)
Gronningen...marele aparator al statului de drept....marele #rezistent care-si scotea angajatii (sclavii romani) in strada...face ceva pe tara asta si pe romani.
Si nimeni nu-i da un sut in C_R la propriu si la figurat.
Spalacitule....iti promit ca la urmatorul miting la care te prezinti...voi veni si voi rezolva problema.....la propriu......
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.10.2017, 12:14)
nu intelege nici macar ca este mai simplu si mai sigur sa supraveghezi cateva persoane ce-ti sunt ostile, decat sa-ti faci zeci de mii de dusmani necunoscuti, ce-ti pot fi oricand in preajma
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2017, 21:45)
[Fragment eliminat, conform regulamentului] astia de la raiffeisen....hoti ordinari.