Profitul net al Oil Terminal Constanţa, operatorul terminalului petrolier de stat de la Marea Neagră, a crescut de aproape nouă ori anul trecut, la 2,42 milioane lei, în timp ce cifra de afaceri netă a crescut cu 15%, la 168 milioane lei, potrivit raportului transmis joi Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Cheltuielile totale s-au majorat cu 14%, la 165 milioane lei.
Pentru anul 2019 cheltuielile pentru investiţii au fost prevăzute în sumă de 30,06 milioane lei constituite la nivelul sursei de finanţare a investiţiilor, din care: rambursări de credite pentru investiţii în sumă de 2,39 milioane lei şi cheltuieli de investiţii în valoare de 27,67 milioane lei.
Datoriile curente au înregistrat o creştere cu 32,1% faţă de finalul anului 2018, determinată, în principal, de majorarea cu 27,5% a datoriilor comerciale către furnizorii pentru bunuri şi servicii ca urmare a creşterii cheltuielilor de exploatare cu 13,4% pe seama rectificării bugetare din cursul anului 2019.
"Menţionăm, că la 31 decembrie 2019, societatea nu înregistrează datorii restante faţă de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale, bugetul local, instituţii financiar bancare, furnizori de investiţii, furnizori pentru prestări de servicii şi livrări de bunuri, salariaţi, alţi terţi", mai arată raportul companiei.
Principalul acţionar al companiei este statul român prin Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de afaceri deţinând 59,62% din capitalul social.
Oil Terminal Constanţa are o capacitate de depozitare de circa 1,5 milioane metri cubi şi este cel mai mare operator pe mare din portul Constanta, specializat în manipularea ţiţeiului, produselor petroliere, petrochimice lichide şi alte produse finite sau materii prime lichide pentru import, export şi tranzit.
Principalii competitori pe piaţă internă ai Oil Terminal sunt: terminalul din Portul Midia, exploatat de Rompetrol Rafinare, terminalul Unicom-Oil Terminal din Galaţi, Frial SA Constanţa şi Minmetal SA Constanţa. Principalii competitori pe piaţa externă sunt: terminalul portului Omisalje din Croaţia, care a preluat în totalitate tranzitul de ţiţei către Serbia, şi terminalul Reni.
Societatea Oil Terminal este listată la Bursa de Valori Bucureşti şi are o valoare de piaţă de 150,2 milioane lei.