RBS Bank România a obţinut în primul trimestru un profit net de 42,1 milioane lei, potrivit standardelor locale de contabilitate, a declarat ieri directorul general al băncii, Johan Gabriels.
El a menţionat că în 2009 profitul băncii a fost de 130,4 milioane lei, potrivit stadardelor locale de contabilitate, anunţă Mediafax.
În ceea ce priveşte capitalul băncii, Gabriels a precizat că rata solvabilităţii este în prezent de 14%.
"Am făcut un test de stres şi am văzut că 22% dintre clienţii noştri sunt din sectorul public. Bineînţeles că va exista o corelaţie între măsurile luate pentru reducerea cheltuielilor bugetare şi plata ratelor, dar nu vom avea nevoie de majorare de capital", a arătat oficialul RBS, la o conferinţă pentru lansarea unui program de educaţie financiară.
În prezent, banca are 160.000 de clienţi pe segmentul de retail, cu 10.000 peste nivelul de la finele anului trecut.
"Cererea de credite de retail este în prezent mai scăzută decât la începutul anului trecut, dar se situează peste nivelul de la finele lui 2009", a spus Gabriels, menţionând că la începutul anului trecut oamenii nu înţelegeau criza.
Şeful RBS Bank România consideră că nivelul mai redus al cererii nu este neapărat un lucru rău, întrucât înseamnă că oamenii devin responsabili şi nu se expun prea mult.
Totodată, el a precizat că banca are circa 2.000 de clienţi corporate, dintre care 30 sunt incluşi într-o listă de supraveghere.
"Unele companii suferă în criză. În general facem o evaluare a firmelor o dată la şase luni, dar avem şi 30 de firme incluse într-o listă de supraveghere, care sunt evaluate lunar", a spus Gabriels.
Provizioanele băncii însumau la finele anului trecut 386 milioane de lei şi au avansat la 390 milioane de lei după primul trimestru.
Pe partea de retail, provizioanele au scăzut de la 267 milioane de lei în 2009 la 264 milioane de lei după primele trei luni. Pe de altă parte, provizioanele pentru corporate au urcat de la 119 milioane de lei la finele anului trecut la 126 milioane de lei după primul trimestru.
Şeful RBS România a precizat că trendul de creştere a provizioanelor se aplatizează.
RBS Bank România a lansat, ieri, MoneySense, un program de educaţie financiară destinat publicului larg, care se desfăşoară deja în cadrul grupului de peste 15 ani.
Prin intermediul unui parteneriat cu Fundaţia CREDE şi AIESEC România, RBS România se adresează prin acest program tinerilor din licee şi universităţi, pentru a-i sprijini în administrarea finanţelor personale şi pentru a înţelege mai bine diferitele produse şi servicii financiar-bancare. Astfel, MoneySense acoperă noţiuni de bază legate de bănci, produse bancare, administrarea finanţelor personale şi dezvoltarea unei afaceri.