În cazul Realitatea TV nu mi se pare necesară documentarea, voi scrie cum ar scrie orice telespectator - de-ar fi atât de simplu cu toate articolele, jurnalismul n-ar mai fi nicio scofală.
Trei ani, Realitatea TV a zgâriat şi a scuipat PSD-ul şi când PSD a fost răsturnat de la guvernare, Realitatea TV s-a închis, iar Cozmin Guşă, patronul şi analistul politic al postului de televiziune, s-a înscris în PSD.
Ce?!
Aici ar trebui să bag mimica domnişoarei din reclama "Chicken fest" - o găină îi răspunde la cotcodăcit, iar fata e contrariată, are o sprânceană ridicată, gura căscată, ochii holbaţi, zâmbet între dispreţ şi neîncredere (jocul tinerei actriţe este excepţional).
"Stupefacţie", nu există alt cuvânt pentru asta.
Întâmplările de la Realitatea TV provoacă stupefacţia.
Mi-l amintesc pe Rareş Bogdan cu trei ani în urmă, spunând ceva uimitor, de genul că "începând de astăzi, vom practica jurnalismul imparţial, fără niciun fel de îngenunchere de o parte sau de alta".
Măi frate, cum adică "începând de astăzi"?
Asta nu-i recunoaşterea că până atunci Realitatea TV s-a prostituat?
Am tăcut, când o prostituată se hotărăşte să înceapă o viaţă de doamnă, nu-i frumos să o demoralizezi, o doamnă în plus înseamnă o curvă în minus.
Mi-a plăcut că Rareş Bogdan a insis-tat să-l descoasă pe Liviu Dragnea cu privire la ce va face dacă PSD nu-şi va îndeplini programul de guvernare şi mi-a plăcut că a scos de la el că, într-o astfel de situaţie, PSD va renunţa la putere.
Mi-a plăcut asta pentru că PSD n-a făcut nici una, nici alta, nici nu şi-a îndeplinit programul de guvernare, nici nu a renunţat la guvernare, iar faptul a căpătat relief datorită acelei emisiuni a lui Rareş Bogdan cu Liviu Drag-nea înşirându-şi pe tablă minciunile electorale.
De atunci s-au petrecut chestii care nu ar fi putut fi prorocite: capo di tutti capi Liviu Dragnea a înfundat puşcăria, marele jurnalist imparţial Rareş Bogdan a devenit fruntaş în PNL, iar intelectualul rasat Cozmin Guşă i-a devenit subaltern enciclopedistei Viorica Dăncilă.
Trăim o Realitate alternativă, cred că, trei ani în urmă, probabilitatea de îndeplinire a acestui scenariu nu se ridica nici la 0,1%.
Există, însă, un mecanism intern.
Realitatea TV este în insolvenţă de opt ani (nu ştiu cum se poate ca starea de insolvenţă să fie îngăduită atât timp), licenţa de emisie a postului a expirat imediat după ce PSD s-a dat de-a berbeleacul - astea-s trei coincidenţe, nu două.
Liviu Dragnea a fost băgat la gherlă numai după ce PSD a pierdut alegerile europarlamentare (nu cred că asta a fost vreo coincidenţă, indiferent că el merita întemniţat mai de demult).
Si mai e şi o experienţă personală.
Cu vreo doi ani în urmă, Rareş Bogdan m-a invitat într-o emisiune de-a lui, am fost, am stabilit relaţii amicale.
Cu Cozmin Guşă am vorbit, de vreo două ori, la telefon.
Raporturile dintre BURSA şi Realitatea TV păreau cordiale.
Apoi, brusc, anul trecut, când BURSA a organizat o conferinţă de cooperare româno-rusă, Rareş Bogdan şi-a pierdut minţile, găsind că asta-i dovada că PSD ne împinge spre ruşi, că uite cum Eugen Teodorovici i-a chemat pe ruşi aici şi, mă rog, nu mai ţin minte ce tâmpenii a mai inventat.
PSD nu avea nimic de a face cu Conferinţa BURSA, iar Teodorovici era doar proiectat să fie unul dintre invitaţii noştri - dar după garagaţa de la Realitatea TV nu l-am mai invitat.
Imparţialul jurnalist Rareş Bogdan a prezentat afişul Conferinţei BURSA, unde BURSA era menţionată drept organizator, dar a afirmat că organizator este PSD.
Un mincinos ordinar.
I-am dat telefon.
Nu a răspuns.
I-am dat telefon lui Cozmin Guşă.
Nu a răspuns.
Acum, mincinosul e la PNL şi laşul la PSD.
De unde se vede că nu trebuie să ai încredere într-o doamnă care a fost curvă.
1. Irealitaea tv - aproape ireal
(mesaj trimis de XXX în data de 01.11.2019, 00:56)
Ce mi-e mie infinit de greu sa pricep e cum naiba a intrat irealitatea tv in faliment. Acum vreo 3 ani ma aflam pe litoral in concediu si nu mica mi-a fost mirarea cand dupa vreo doua-trei zile a inceput sa apara la piscina hotelului o gasca de infatuati de la irealitaea tv, care se rupeau in figuri ca niste nababi. Am realizat ca astia isi faceau vacanta de vara moca la hotelul respectiv când au inceput sa raspandeasca zvonul ca patronul hotelului ar fi interesat sa preia postul lor. Va sa zica, de asta comandau astia fara sa plateasca la barurile din complex? E adevarat ca si patronul respectiv si-a dat seama cam cu cine are de-a face si fara sa se mai gandeasca la vreo ”preluare” a inceput sa gazduiasca in hotel o serie de emisiuni ale irealitatii, sa mai recupereze omul din paguba facuta cu angajatiii care ieri se plangeau ca o duc greu. Te cred si eu... sa fii in faliment si sa nu platesti taxe, sa-ti faci concediile moca pe litoral si sa raspandesti tot felul de minciuni ca sa-ti acoperi ciupeala continua. Asa ceva nu avea cum sa dureze. Era prea de tot. Obrazul mult prea gros. Sunt convins ca batistutza & co s-au platit numai pe ei. Si când s-au strans creditorii au pus-o de ce stiau ei mai bine... o escrocherie cu instanta care s-a ”ocupat” de falimentul lor. Noapte buna, baieti! Si... respectati daca vreti sa fiti respectati!
2. Exceptional!
(mesaj trimis de Jiji în data de 01.11.2019, 01:05)
Domnule Make, va felicit pentru articolul asta fain. In general atat politica cat si presa sunt doua prostituate. Exemplele le-ati dat dumneavoastra.
Toti politicienii sunt o apa si un pamant. Exagerat as putea spune ca e cea mai puternica mafie sau retea de crima organizata, e o lume aparte sau un fel de casta, care s-a deconectat de muritorii de rand. Daca esti pe aceiasi linie ca si capii partidelor e ok, daca nu, esti eliminat. Daca servesti „famiglia“, ea te sustine. Asa ajung o gramada de limitati in functii cheie, cu mare responsabilitate si bine dotate. Nu conteaza cat de calificati sau potriviti sunt. In primul rand conteaza apartenenta si loialitatea politica precum sprijinul neconditionat pentru partid. Ca exemplu o dau pe recent numita Presedinte al CE, Ursula von der Leyen. Inainte de a devenii Presedinta CE, distinsa doamna a fost pe rand ministru familiei, ministrul munci si ministrul apararii in Germania. Doamna a studiat medicina. Hai sa zicem ca ministeriul familiei s-ar potrivii. Dar ministerul muncii? Ministerul apararii? Presedentia CE? Da-o dracului, cum poti conduce asa ceva fara sa ai macar un pic de experienta in domeniile respective? Dar a ajuns unde a ajuns tocmai prin apartenenta politica si loialitatea pentru partid. Ca ministru al munci si apararii a lasat in urma doar scandaluri si presa germana o considera cea mai rau ministru al apararii din istoria Germaniei si principala vinovata pentru starea dezolanta a armatei germane. Da, cititi bine, armata germana e intr-o stare dezolanta. Pentru exceptionalele merite, domana a fost promovata la presedentia CE! Politica PCR (pile, cunostinte, relatii) e caracteristica politicii de pretutindeni, nu e o chestie romaneasca sau balcanica. Si atunci de ce sa ne miram ca politica e cum e in Romania?
3. fără titlu
(mesaj trimis de Jiji în data de 01.11.2019, 03:06)
Mai sus spuneam ca si presa e o prostituata, bine-inteles cu exceptiile de rigoare. Personal sunt scarbit de presa din Romania. De intreaga presa, atat print cat si TV, citesc intens doar Bursa precum si alte cateva situri si bloguri pe teme economice. Asta din doua motive: 1. joc activ la bursa, deci am un interes concret si 2. in general publicatiile de specialitate nu pun accent pe politica si ideologie.
Presa, in afara de TVR e in totalitate privata. Atata timp cat jurnalistii sunt angajati la un patron (trust media) eu nu cred intr-o presa independenta. Adica daca jurnalistul, moderatorul etc. este dependent de cineva cum se poate exprima liber? El sau ea trebuie sa se plieze pe linia ziarului sau al televiziunii la care e angajat. Si aici intervine asemanarea cu politica. Scrii ce trebuie si respecti linia impusa, ai succes. Daca nu, larevedere. Poate nu am dreptate, dar nu imi pot inchipuii, ca un jurnalist angajat sa porneasca o campanie mediatica impotriva trustului la care e angajat. Cel putin nu imi aduc aminte de nici o campanie a PRO TV sau a Antenelor impotriva lui Sarbu respectiv Voiculescu atata timp cat au condus televiziunile respective.
Din punctul meu de vedere juranlistii dependenti si trusturile media pivate, aservite politic si care proiecteaza interesele anumitor grupuri/shareholder sunt un obstacol major pentru o presa libera. De fapt presa a fost intotdeuna un mijloc de propaganda si formator de opinie. Ori eu de la o presa libera astept articole neutre, echidistante, bine documentate, fara ideologie. Tocmai aceste atribute lipsesc. Eu am remarcat o tendinta asemantoare in intreg peisajul media romanesc (cand mai urmaream cu mare interes):
1. In orice disputa sau conflict intre est si vest, vestul e bun estul e rau. In timp ce vestul e Fat Frumos, rusii, chiezii, musulmanii etc. sunt cei rai. Cunoscand un pic de istrorie, e evident ca puterile vestice au comis cele mai mari atrocitati de-alungul istoriei, au fost si inca sunt puteri coloniale. De exemplu prietenii nostri buni americani, natiune care exista de 244 de ani au fost participat la 222 de razboaie sau operatiuni militare (Wikipedia: Timeline of United States military operations). In majoritatea cazurilor ca agresori. Din punct de vedere istoric, primejdia vine din vest si nu din est, orisicat demonizeaza presa pe rusi sau chinezi.
2. Rusia si China (adica dusmanii ai mai mari) sunt comunisti. Asta doar pentru cei care nu inteleg ce inseamna comunismul si socialismul. Rusia sub Putin e o oligarhie nationalista, xenofoba si intoleranta. Are mai multe asemanari cu un stat fascist, adica exact opusul statului comunist. China e probabil cel mai rapace si lipsit de scrupule stat capitalist. Iarasi nu poate fi vorba de un stat comunist sau socialist, atata timp cat exista proprietate privata, o mare parte a economiei si industriei sunt private.
3. Demonizarea comunismului si a socialismului
3.1. Asocierea comunismului cu dictatura: Comunismul e o oranduire sociala, o teorie. Dictatura e o forma de guvernamant. Dictatura nu e specifica comunismului doar comunismului. Este specifica si fascismului (Hitler, Mussolini, Franco). Si pana la urma orice monarhie a fost o dictatura, indiferent ca vorbim de sefi de trib, faraoni, regi, imparati, principi etc.
3.2. Tot ce e rau in tara e din pricina comunismului: da comunismul romanesc a avut multe parti foarte rele si condamnabuile. Nu insist pentru ca partile rele si atrocitatile comise de comunisti su fost indelung discutate si sunt bine cunoscute. Totusi a avut si partile lui bune: majoritatea populatiei locuieste in locuintele construite inainte de 89, foloseste infrastructura construita inainte de 89, consuma curentul produs de centralele construite inainte de 89. In comunism s-a eradicat analfabetismul, s-au pus bazele unui sistem de invatamant foarte bun, care a produs destul de multi si buni specialisti, a dezvoltat industria pe orizontala si verticala etc. Si poate cel mai important: a incercat sa satisfaca nevoile de baza ale fintei umana: mancare (chiar daca putina si rea nu am auzit de nimeni sa fi murit de foame), acoperis deasupra capului (chiar daca mica, rea si la bloc mai bine decat cu wc-ul in fundul curtii, fara canalizare si curent electric), siguranta sociala (job oarecum asigurat) etc.
3.3. Comunistii sunt de vina pentru situatia in care se afla Romania. Falsitatea ipotezei e usor de demonstrat: X-ulescu inainte de 89, in comunism, ca membru de partid sau whatever nu a putut sa devalizeze sa distruga, sa falimenteze. Acelasi X-ulescu dupa 89, in capitalism, economie de piata, democratie sau cum vreti sa-i spuneti a reusit sa se imbogateasca peste noapte, sa fure, sa distruga practic sa-si faca de cap. Avem o constanta (X-ulescu) si doua variabile (sistemul pre 89 si sistemul post 89). X-ulescu e acelasi om in doua sisteme diferite. Daca „a reusit“ in perioada post 89 inseamna ca e capitalist si nu comunist. Daci cam toti care s-au imbogatit rapid si fraudulos dupa 89 sunt mai degraba capitalisti sau eventual comunisti din interes.
4. PsD e un partid socialist sau comunist. In Romania nu exista doctrine politice. PsD cu „s“ mic, pentru ca nu merita titlul de partid socialist a luat fix 2 masuri de stanga: a marit punctul de pensie si a marit salariul minim. Unde sunt celelalte masuri clasice de stanga? De ce nu au introdus impozitul progresiv? De ce nu taxseaza marile averi? De ce au permis si sustinut privatizarile? De ce au erodat drepturile angajatilor in loc sa lupte pentru ele? Ce masuri pentru marirea echilibrului social au luat? Cum poate un partid „socialist“ sa aiba oameni de afacere, milionari sau infractori in conducere? Un partid socialist trebuie sa se implice si sa sprijine pe cei mici si slabi, in general angajati si tarani. In schimb astia isi umfla buzunarele cu nesimtire.
Etc.
Suficien t. As putea scrie un roman, dar nu mai am timp.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.11.2019, 07:35)
La pct 3.2 bati campii :de foame nu a murit nimeni! Daca asta este perceptia ta despre fiinta umana , ca poate umbla pe branci pana la batranete si socoate o izbanda din asta , ma rog...Si nici azi nu se moare ,in sensul care-l vezi tu.De fapt tot punctul 3.2 strica ce-ai spus in celelalte :ce-a facut comunismul bun pute sa faca si alt sistem , in fereastra aceea de timp si in contextul evolutiei lumii .Sau credeti ca daca o coteam in 1945 spre cealalta parte n-aveam casa , n-avem masa , nu invatam carte?
3.2. vrajeala de 2 bani (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.11.2019, 13:42)
Stau si ma minunez ca mai sunt indivizi care preamaresc "realizarile" comunismului.
De libertate ai auzit? E cel mai important lucru pe lume.
Nu sa stai intr-un cotet si sa tremuri de frig.
Si romanii au inteles.Daca aici nu e bine, ca sclav pe plantatie, esti liber sa pleci unde vrei, ceea ce pe vremea comunismului nu puteai, pentru ca erai arestat sau impuscat la granita.
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.11.2019, 15:43)
Bah, stii cine sint eu ? Jiji, apropietar de Steaua, cea mai buna echipa. Nu ma trimite la oi ca de acolo ai fugit tu. Bate cimpii, lanuri unde vrei, numai ia o directie ca ce scrii, e fara !
3.4. Degeaba clampanesti, (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de Pribeagul în data de 03.11.2019, 12:36)
Condamnind activitatea socialismului, cum altadata comunistii condamnau activitatea capitalismului.
Criptocommunistule, Jijel are dreptate! :))
Judecind drept, este de domeniul evidentei: marea majoritate a capitalistilor de azi isi trag seva din realizarile socialismului si jefuirea bugetului de stat capitalist.
Vorbind de realizari, uitindu-ne peste istoria ultimului secol, de departe, Epoca de Aur ne apare cea mai bogata :)) , cu miile de intrerinderi, construite pe tot cuprinsul patriei, sa aiba tot omu unde sa munceasca, sa aiba salariul lui!, cu milioanele de apartamente, sa aiba tot omu casa lui! – “România este pe primul loc în Uniunea Europeană din punct de vedere al procentajului populaţiei care trăieşte în locuinţe proprietate personală, 96% în 2016, cu mult peste media din UE, de 69,3%, arată datele publicate joi de Oficiul European de Statistică (Eurostat)” - , cu realizarile ei marete, dovada peste veacuri, incontestabila, a eroismului si capacitatii poporului roman. Chiar, daca toate astea nu s-ar fi facut, astazi, dupa 30 de ani de nelucrare bramburita, dupa atitea distrugeri de neinteles, halucinante, cum am aparea noi, romanii, in ochii lumii, in ochii urmasilor nostri? Mai mult ca sigur ca niste netrebnici, ca niste neputinciosi. Dar Epoca de Aur ne salveaza! :))
Cind vorbesti de libertate, ai dreptate. Dar sa nu uiti de Zidul Berlinului. Auzi, Zidul Berlinului!
4. Bravo, Make
(mesaj trimis de Vasile în data de 01.11.2019, 03:50)
La spartul târgului vii și ne spui că nu e normal ca Realitatea să stea 8 ani în insolvență. Dar când erați pe aceeași baricadă era normal? Dar când apărai așa-zisa justiție, cum naiba de nu vedeai că întreaga că judecătoarea aia ținea Realitatea TV pe linia de plutire în sfidarea oricărei logici? Dar când te duceai în emisiunile lor cum de nu știai că e absolut aberant ca o asemenea mizerie isterică să emită?
Make, vezi că ești într-o gravă disonanță cognitivă. Te plângi de jigodii, dar ești pe aceeași baricadă cu ele. Nu-ți doresc decât ca acum, când ai pretenția că pășești în vârsta înțelepciunii, să reușești să-ți găsești coerența.
4.1. Bravo, Vasile! (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de MAKE în data de 01.11.2019, 08:57)
Taraganarea insolventei Realitatea TV este un fapt notoriu si nu este subiectul articolului acestuia si deocamdata al nici unui altui articol, pentru ca nu m-a interesat; in consecinta, imi falsifici spusele cind afirmi ca eu spun "că nu e normal ca Realitatea să stea 8 ani în insolvență".
Eu spun "nu ştiu cum se poate ca starea de insolvenţă să fie îngăduită atât timp" si acesta este adevarul, ca nu stiu si nu stiu pentru ca, dupa cum deja ti-am spus, nu m-a interesat subiectul si pentru ca nu m-am documentat, asa cum declar inca din prima fraza a articolului.
De unde rezulta ca intrebarea din a treia fraza a comentariului tau este simpla fasoleala, pentru ca niciodata nu m-am dat aparatorul justitiei in legatura cu insolventa Realitatea TV, din motivele aratate mai inainte (sa-ti explic: subiectele mi le aleg eu insumi, nimeni nu-mi poate impune vreunul si din pacate pentru tine, nici macar tu, draga Vasile).
Am fost in doua emisiuni ale lui Rares Bogdan , in doua zile succesive din toamna anului 2017, dupa ce BURSA a publicat lista bancilor care n-au platit impozit pe profit, timp de zece ani - da, ala a fost un subiect care m-a interesat.
Emisiunile mi-au dat prilejul sa evidentiez cum purtatorul de cuvint al Bancii Comerciale Romane minte in direct - crede-ma ca m-a durut in spitz de situatia fiscala a Realitatea TV.
Afirmi un fals: nu am fost niciodata pe aceeasi baricada cu Realitatea TV, nici politic (faptul ca nu imi place ca premierul sa fie o cratita de mahala analfabeta, dupa cum nu imi place nici un presedinte cu cap de lemn, nu inseamna ca fac politica, ci ca am idiosincrazie la prostie), nici fiscal - nu avem nici o restanta la stat si nici la vreun partener comercial.
Desi o fi fiind virsta, nu am nici o pretentie la intelepciune, in schimb, in cei aproape 30 de ani de cind conduc BURSA, oricit te-ai straduit tu si cei de pe baricada ta sa ma prindeti cu cioara vopsita, n-ati gasit nici o cioara.
Mai incearca!
5. Înc'-o coincidență ?
(mesaj trimis de A politic în data de 01.11.2019, 05:45)
Acea televiziune vedea pe Locul 2 ce restu' vedeau pe Locul 1 în campanie prezidențială ?
.
Dacă-i ce spune Jiji cu "Politica PCR" la 2 ?
6. Da cine plateste ?
(mesaj trimis de Theraflu în data de 01.11.2019, 05:47)
Dar datoriiile Realitatea la STAT cine le plateste ? Cand se scufunda corabia sobolanii se muta primii in alte corabii !
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.11.2019, 10:20)
Nu le mai plătește nimeni. REALITATEA deja emite sub alta societate.
7. oro oare ?
(mesaj trimis de manea nelu în data de 01.11.2019, 08:50)
SCRIA CINEVA DE ORORILE COMUNISMULUI.
PAI COSMIN GUSA AR FI FOST INCHIS CA TRADATOR DE TARA
SI AR FI FOST UN GENERAL INTELECTUAL DE LA CANAL
DUNARE M.N.
8. o intrebare pt autor
(mesaj trimis de Biz în data de 01.11.2019, 10:17)
Puteti sa imi spuneti numele unei singure televiziuni din Romania care nu s-a "prostituat"? a nu se intelege ca sunt fan Realitatea TV sau al altei tv, tot ce vedem cu totii este ca difera gradul de putregai si stapanul politic de la caz la caz, asta cred eu.
8.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de MAKE în data de 01.11.2019, 10:26)
Din pacate, în afară de BURSA, nu mai cunosc nici o altă doamna ireprosabila in intreaga mass media romaneasca - televiziuni, radiouri, presa scrisă.
În Europa, mai cunosc doar un grup de presa suedez (cu vechime de peste 130 de ani) cu principii similare cu BURSA (dar, poate ca mai exista si nu stiu nici eu, nici suedezii).
8.2. P.S. (răspuns la opinia nr. 8.1)
(mesaj trimis de MAKE în data de 01.11.2019, 11:43)
Nu vorbesc despre cai verzi pe pereti.
Este vorba despre principii scrise, care fac parte din Regulamentul intern al societatii, este vorba despre Deontologia BURSA care este dedicata Editurii ziarului BURSA si este vorba despre clauze contractuale in contractele cu ziaristii, care le asigura CONTRACTUAL libertatea de expresie si publicarea neintirziata si nedeformata a articolelor.
Chestiile astea sint rare in Europa si unice in Romania.
In forma actuala, ele au fost cristalizate, aplicate si functioneaza de circa 20 de ani in BURSA.
8.3. Intrebare dl. Make. (răspuns la opinia nr. 8.2)
(mesaj trimis de Radu în data de 03.11.2019, 12:11)
Il cunosc personal pe Gusa. Extrem de bine asa cum doar prietenii dinainte de a fi celebru te pot cunoaste.
Am o intrebare . Cum se poate ca in orice domeniu, indiferent de talentul sau inteligenta pe care o ai, in tara asta sa reusesti sa devi cunoscut (celebru) doar daca esti o curva? Inteligenta lui Gusa si talentul lui de lider este peste tot ce am cunoscut eu in 50 de ani de viata. Cum se face ca vrand sa devi top in politica de exemplu ajungi o Curva ?
Politica e doar un exemplu.
Sa luam fotbalul ca si la asta se pricep toti.
Mitica va spune ceva? Becali?
In orice tara oamenii astia ar fi facut acelasi lucru , fotbal si politica , dar nu ar fi devenit asemenea curve. Mitica a condus si in comunism cluburi, tot o curva, in capitalism a condus tot cluburi , rezultatul doar o curva mai sofisticata. Este ceva putred in societatea noastra. Sunt sigur ca si Gusa si Dragomir ar fi fost niste lideri grozavi in orice tara cu +1000km mai la vest. Oare de ce aici nu pot?
8.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.3)
(mesaj trimis de MAKE în data de 03.11.2019, 13:02)
Daca as raspunde, atunci s-ar zice ca ma cred Mafalda sau Pythia si ca le stiu pe toate, dar eu nu sint decit un barbat ceva mai in virsta, asa ca am sa-ti spun ce cred eu.
Parerea mea este ca, la noi, au fost viciate criteriile de promovare ale personalitatilor, din cauza succesiunii rapide a rinduielilor, trecindu-se prea degraba din feudalism la capitalism, de acolo la socialism si inapoi, astfel ca neoiobagia lui Gherea se regaseste si astazi, in amestec cu bolsevismul si capitalismul timpuriu, niciuna consolidata intr-o ierarhie de valori general recunoscuta, care sa fie desprinsa de interesul imediat si compatibila cu inaltarea spirituala.
Desi sintem un popor religios intr-o masura care ne situeaza (desigur, proportional), din cite stiu, pe locul al treilea in lume, totusi religiozitatea romaneasca este covirsitor ritualista, traditionalista, ea (cred eu) nu tine de o credinta activa, care sa ne influenteze spiritualitatea si prin urmare, intre criteriile valorice laice, pe de o parte si Porunci, pe de alta parte, deseori nu exista nici o legatura.
Situatia face sa recunoastem cu usurinta imoralitatea altora, dar sa ne-o toleram noua insine.
Pentru noi, definitia coruptiei este "ceea ce fac ceilalti".
Imprejurarile acestea obliga ca afirmarea valorilor sa se realizeze prin prostitutie, dar, desigur, prostitutia nu are astfel justificare, iar personalitatile care abdica de la principii, se cheama ca, de fapt, sint personalitati calpe.
Nesfirsitul nostru dispret de sine isi are obirsia in asta, cred eu.
9. fără titlu
(mesaj trimis de Bebetto în data de 01.11.2019, 12:36)
Mulțumiri pentru radiografie domnule Make.
Foarte bun articolul.
10. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.11.2019, 13:42)
Interesant ca Scri doar cand sa inchis realitatea de CE n-ai scris si cand a avut probleme si reale antena 3 a varanului??Nu prea esti imparțial ci acid legi televiziune care critica guvernarea hoților...si alti jurnaliști fac politica de partid....de CE nu comentezi despre madam firea care este cea mai vocale femeie de partid fosta jurnalist...???
10.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de MAKE în data de 01.11.2019, 15:34)
Mi-e greu sa inteleg ce scrii, mi-e greu si sa-ti raspund.
Am o rugaminte: ia un Abecedar si un manual de gramatica si dupa ce le inveti pe dinafara, reformuleaza-ti comentariul.
Pina atunci, fii prudent.
Doamna Firea este sexy - na!, am comentat-o.
11. deontologul make
(mesaj trimis de Sulaina Channel penalist în data de 01.11.2019, 15:31)
Citez din make :-) " [...] iar Teodorovici era doar proiectat să fie unul dintre invitaţii noştri - dar după garagaţa de la Realitatea TV nu l-am mai invitat."...pai asta nu e prostitutie? Adica de frica sa nu te ia in obiectiv falitul de rares bogdan nu mai chemi invitati de pe "lista neagra" prezidentiala?...mda, curat jurnalism deontologic...ca la securisti:-)
11.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de MAKE în data de 01.11.2019, 17:12)
Da, curat prostitutie!
Deci nu mi-e frica acum, cind Rares Bogdan e pe cai mari, dar mi-a fost frica atunci, cind era calare pe-un iepure schiop!
Cita minte ai, taticule?!
11.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.1)
(mesaj trimis de Sulaina Channel penalist în data de 01.11.2019, 20:07)
Evident mai multa decat tine...se pare ca sciatica iti face probleme si la intelesul sensului cuvintelor...cand faci ceva din constrangere, de frica "garagatei de la Realitatea TV" (sic) la figurat este prostitutie (gazetareasca daca vrei, ca sa pricepi si matale, "taticutule")
11.3. Haualeu, vorbesc cu analfabeta! (răspuns la opinia nr. 11.2)
(mesaj trimis de MAKE în data de 01.11.2019, 20:39)
Ia, cum spui tu?
"Intelesul sensului cuvintelor"?!
Nu, pe bune, chiar asa?!
SENS, sensuri, s. n. 1. Înțeles (al unui cuvânt, al unei expresii, al unei forme sau al unei construcții gramaticale); semnificație.
sursa: DEX '09 (2009)
Pai, deci, cum sa-ti zic eu ca sa intelegi?...
Ma jenez.
"Intelesul sensului cuvintelor" are intelesul de "intelesul intelesului cuvintelor"...
Cred ca nu o sa te superi daca ma declar invins.
Da, de frica.
12. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.11.2019, 15:53)
Daca deontologia devine religie e bine. Supravietuirea in mass media, asa cum o face ziarul Bursa, e grea. In momentul cind vin animalele de politicieni cu roaba de cirnati si iti trec prin nas mirosuri fine de bani murdari e greu sa rezisti. Bravo dle Make pentru rezistenta dovedita pina acum si sa stii ca sint unul din aia care striga: te iubim si pentru tine noi murim ! Vorbesc serios, nu glumesc.
12.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de MAKE în data de 01.11.2019, 17:05)
Ha!
Si eu la fel (orice va fi insemnind asta).
13. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.11.2019, 12:43)
Make esti in formă excepțională! Articolul este briliant, replicile la comentarii sunt scaparatoare, toți dușmanii puși cu botul pe labe. Mare clasa!
14. fără titlu
(mesaj trimis de Anonim în data de 02.11.2019, 13:28)
Coarte adevarat ce ziceti
15. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.11.2019, 23:13)
Make ! Esti ...TOTAL ! N-aș fi crezut, dar uite că ești ! Si chestia asta scrisă aici e de MILIOANE pentru ...bursași !
16. Semnalez cititorilor
(mesaj trimis de Pribeagul în data de 03.11.2019, 12:55)
Doua activitati problematice in societatea noastra: media si afacerile. Parca aceste doua activitati n-ar trebui sa aiba atit de mult de a aface cu politica pe cit au.
In afaceri situatia nefireasca a fost definita cum nu se poate mai bine de expresia: "Ciocu' mic la ei, nu la noi, că suntem la putere acuma" adica cine vine la putere ia tot, in primul rind afacerile cu statul.
Cit priveste media, consider ca nu-i rau ca aceasta a ajuns puternica, rau este ca mogulii, in loc sa informeze corect populatia, se amesteca in politica, fac politica, influenteaza in cel mai rau mod cu putinta opinia publica. Ma gindesc la Voiculescu, Ghita, Gusa…, care pur si simplu orienteaza opinia publica catre prapastie.