RECORD LA CSALB: Beneficiu de 39 de mii de euro pentru un consumator

I.M.
Bănci-Asigurări / 11 decembrie 2018

Beneficiu de 39 de mii de euro pentru un consumator

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a soluţionat cel mai important caz din punct de vedere valoric.

Un consumator din Bucureşti a obţinut un beneficiu de aproape 39.000 de euro în urma negocierii cu banca. Prin procedura desfăşurată în cadrul CSALB i-a fost anulată perceperea pe viitor a comisionului de administrare, în cuantum de 35.000 de euro, plus restituirea comisionului de acordare a creditului, în valoare de 3.770 de euro.

Astfel, costul creditului pentru acest consumator a scăzut cu 38.770 de euro, se arată într-un comunicat remis redacţiei noastre.

Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB, a spus: "Dacă până acum cea mai mare sumă de care a beneficiat un consumator a fost de 20.000 de euro, într-un caz social, astăzi vorbim despre un caz în care valoarea beneficiilor aproape că s-a dublat. Creşterea sumelor pe care instituţiile financiar-bancare le scad din sold sau din costul creditelor reprezintă dovada faptului că băncile sunt dispuse să negocieze cu adevărat condiţii mai bune pentru consumatori, în scopul continuării relaţiilor contractuale cu aceştia şi pentru rezolvarea litigiilor pe cale amiabilă, iar nu în instanţă".

Soluţia a fost propusă de conciliatorul Marieta Avram, după trei luni de discuţii cu ambele părţi implicate, banca şi consumatorul.

"Este un caz special prin valoarea mare a creditului, prin faptul că acest consumator nu se încadra în dispoziţiile legii dării în plată, ceea ce însemna că, din punct de vedere judiciar, consumatorul nu avea alte alternative decât calea negocierii. Dar, pentru că acest credit a fost acordat pe o perioadă foarte mare, soluţia propusă a fost de a rezolva în acest moment doar o parte dintre problemele ridicate. Restul, pot fi rezolvate într-o altă etapă de negociere, prin intermediul CSALB", a spus Marieta Avram, Conciliatorul CSALB care a soluţionat acest caz.

Consumatorul A.D. este la al doilea caz soluţionat favorabil prin intermediul CSALB. În primul caz, o altă banca a fost dispusă să închidă creditul şi să şteargă soldul rămas, în valoare de 18.000 de euro. Conciliatorul care a propus soluţia în acea situaţie a fost Roxana Mustăţea.

Iată cum descrie consumatorul A.D. experienţa pe care a avut-o la CSALB: "Am ajuns să colaborăm cu CSALB la îndemnul unei bănci faţă de care aveam o serie de revendicări. La început am avut reticenţe - sugestia venind de la partea adversă - şi am considerat că, probabil, este o strategie de amânare care nu ne va aduce vreun folos. Până la urmă, am depus totuşi la CSALB dosarele privind două credite contractate la două instituţii bancare diferite, în vederea concilierii.

În concluzie, colaborarea noastră cu CSALB a fost de un real ajutor, obţinând rezultate bune şi evitând înaintarea dosarelor în instanţă. Mulţumim echipei CSALB pentru implicare, răbdare şi rezultate! Fără a putea face minuni, te pot reprezenta corect, te pot consilia eficient, cunoscând bine funcţionarea sistemului.

La cat mai multe dosare rezolvate elegant!"

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

13 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6879
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3062
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9723
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.4124

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb