În România, la finalul primului trimestru al acestui an, Renault deţine o cotă de piaţă de 10,7% (+4,2 pct vs T1 2022) cu 4.430 unităţi (PC & LCV). Ca şi în anul precedent, marca înregistrează o performanţă sporită în segmentele care generează valoare - segmentul C, cel al vehiculelor electrificate, în retail şi LCV, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, pe segmentul vehiculelor electrificate, Renault ocupă poziţia a treia, cu un volum total de 1.208 unităţi înmatriculate. Gama electrificată (EV, Full Hybrid şi Plug inHybrid, dar fara Mild Hybrid) reprezintă 23% din totalul înmatriculărilor Renault în România în T1 2023. Vehiculele echipate cu tehnologia E Tech full Hybrid au avut un prim trimestru reuşit, cu o reprezentare sporită în rândul clienţilor persoane fizice: mix de 55% pentru Arkanaşi 59% pentru Captur. Vehiculele 100% electrice au cumulat 271 unităţi, cu o creştere de 4,8 puncte vs aceeaşi perioadă a anului trecut. Megane E-Tech Electric, aflat în primul său an complet de comercializare, a înregistrat 217 unităţi, devenind al doilea cel mai înmatriculat EV din România.
În segmentul C din România, Renault urcă două poziţii faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ocupând locul 2, cu peste 1.400 înmatriculări. Trei modele au constribuit puternic la această performanţă: Arkana, cu aproape 350 de unităţi înmatriculate, Megane Sedan, lider de segment, cu peste 650 de unităţi şi o cotă de aproape 30%, şi Megane (electric si termic) aflat în top 3 în segmentul său, cu cu o creştere de 9,7 puncte în cotă de piaţă vs T1 2022. Lansarea noului Renault Austral progresează si ea cu succes, cu peste 500 de comenzi în T1 2023.
Într-un context în continuare dificil în ceea ce priveşte disponibilitatea componentelor electronice, Renault îşi atinge obiectivul de retail şi îl menţine la un nivel optimizat, ocupând locul 3 în total piaţă. Mixul de retail ajunge la 42% în T1 2023, ceea ce reprezintă un uşor avans faţă de media pieţei (41%).
Renault este liderul segmentului LCV în România, cu o cotă de piaţă de 30% şi un volum total de trei ori mai mare decât cel al perioadei similare din 2022 (1.256 unităţi în 2023 vs 416 unităţi în 2023).
Performanţa comercială este determinată de o gamă completă, care răspunde diferitelor nevoi ale clienţilor din zona profesională. Modelele care au condus această creştere sunt: Express (+341%), Trafic (+78%) şi Master (+202%), leaderi în segmentele lor, conform comunicatului.