Greşelile se plătesc, chiar şi când eşti cel mai puternic de pe piaţă. De acest lucru încep să se convingă şi marile reţele din domeniul socializării. WhatsApp, serviciu deţinut de Facebook, a început o nouă etapă din strategia de comunicare prin care încearcă să determine utilizatorii să nu renunţe la produs în favoarea concurenţei. După zeci de postări online şi chiar reclame în ziare, WhatsApp a trecut la nivelul următor din campania prin care încearcă să le transmită mesaje liniştitoare propriilor utilizatori, care, din cauza noilor politici de partajare a datelor, au început să renunţe la WhatsApp în favoarea Telegram şi Signal. De data aceasta, comunicarea are loc chiar în cadrul WhatsApp, acolo unde compania americană a început să posteze mesaje în formatul Story, în care susţine aceleaşi idei din postările online şi reclamele din ziare. "Ne dedicăm protejării intimităţii", scrie alb pe verde într-un astfel de mesaj, care, fiind disponibil în secţiunea Status, poate fi văzut de toţi utilizatorii reţelei care o vizitează. Acest gen de mesaje fac parte dintr-o campanie pe care WhatsApp a recunoscut că o derulează în prezent în Statele Unite şi Marea Britanie, după ce a făcut deja acelaşi lucru în India. Ca şi în cazul celorlalte comunicări, WhatsApp spune că vrea să combată dezinformările şi să le aducă aminte utilizatorilor că mesajele directe dintre aceştia sunt criptate. Întreaga poveste a început când WhatsApp şi-a anunţat noua politică de intimitate, obligatorie pentru toţi utilizatorii, prin care datele personale generate de comunicarea cu brandurile şi funcţiile de cumpărături vor fi procesate de Facebook.
De atunci, milioane de utilizatori au renunţat la WhatsApp şi au trecut la Telegram ori Singal, două din principalele alternative de pe piaţă. Cu siguranţă, din această "întâmplare" au învăţat majoritatea companiilor, fiind evident că utilizatorii, ori cât de mult se obişnuiesc cu o reţea nu fac compromisuri atunci când le este invadată intimitatea.