Saudia Group discută cu Airbus şi Boeing pentru a comanda avioane cu fuselaj larg pentru a-şi creşte capacitatea, deoarece producătorii de avioane se confruntă cu constrângeri în sloturile de producţie a aeronavelor cu fuselaj îngust, a declarat un purtător de cuvânt al grupului pentru Reuters.
Grupul de stat, care deţine Saudia Airlines şi transportatorul low cost Flyadeal, a comandat luna trecută 105 de avioane Airbus cu fuselaj îngust, dar avea nevoie de 180, a declarat directorul general al Saudia Group pentru Comunicaţii şi Afaceri Media, Abdullah Alshahrani.
Călătoriile aeriene sunt în creştere după pandemie, iar cererea de avioane depăşeşte producţia, deoarece lanţurile de aprovizionare se luptă să accelereze în acelaşi ritm.
Airbus a declarat în ianuarie că a vândut avioane până la sfârşitul deceniului, pentru avioanele cu un singur culoar.
Lipsa locurilor de producţie la Airbus, în special pentru A320, a forţat grupul saudit să se uite la avioanele cu fuselaj larg, a declarat Alshahrani într-un interviu, joi, în marginea conferinţei de aviaţie CAPA India, de la New Delhi.
Alshahrani a spus că grupul a fost "norocos" să obţină comanda de 105 avioane de la Airbus, dar are nevoie de mai multe, adăugând că Saudia Group se uită la Boeing 787 şi Airbus A330.
Numărul de avioane cu fuselaj larg, care vor deservi atât Saudia Airlines, cât şi Flyadeal, este în discuţie, dar Saudia Group va plasa o comandă în acest an, a adăugat el.
CEO-ul Flyadeal a declarat pentru Reuters, la începutul acestei săptămâni, că studiază o posibilă comandă pentru între 10 şi 20 de avioane cu corp larg.
Arabia Saudită investeşte miliarde de dolari pentru a-şi diversifica economia, departe de combustibilii fosili, şi are un plan de aviaţie ambiţios, cu noi companii aeriene, comenzi de avioane şi, potenţial, un aeroport internaţional uriaş, în timp ce devansează rivalul regional şi actualul centru de călătorie din Golf, Emiratele Arabe Unite.
Regatul încearcă, de asemenea, să determine COMAC din China să înfiinţeze o unitate de producţie locală, deoarece producătorul de avioane chinez îşi intensifică eforturile de a vinde în străinătate şi de a pătrunde pe o piaţă de avioane de pasageri dominată de Airbus şi Boeing.
Alshahrani a spus că Saudia Group intenţionează să viziteze centrul de producţie al COMAC din China în septembrie, pentru a testa avioanele, astfel încât să poată fi luate în considerare în viitor, dar că "nu este momentul" să plaseze o comandă.
Avioanele COMAC zboară aproape exclusiv în China şi compania încă nu a primit certificări de referinţă din Statele Unite sau Uniunea Europeană.
Saudia Group zboară către 100 de destinaţii şi intenţionează să le crească la 150 până la sfârşitul deceniului, deoarece primeşte livrări de 200 de avioane noi, inclusiv Airbus A321XLR.
India este o piaţă de creştere importantă pentru Saudia Group, care intenţionează să recâştige cota pierdută în faţa rivalilor cu mai multe zboruri directe, noi destinaţii şi cabine de avioane îmbunătăţite.
Anul trecut, Arabia Saudită a primit 1,5 milioane de vizitatori din India, iar Alshahrani a spus că vrea să crească acest număr la 7,5 milioane până la sfârşitul deceniului. El a spus că s-au întâlnit cu Air India săptămâna aceasta, pentru a discuta despre parteneriate.
1. Pai...
(mesaj trimis de anonim în data de 07.06.2024, 08:28)
Pai si A380 e cu fuselaj larg numai ca e considerat neeconomic fiind greu de umplut si avand 4 motoare in loc de doua. De asta noua orientare pentru lung curier e catre bimotoare - Boeing 787 şi Airbus A330.